פורסם על ידי: רועי רוטמן | 23 באפריל 2009

דבר, זיכרון

מנצ'סטר יונייטד ניצחה אתמול את פורטסמות' 0:2. לא ראיתי את המשחק בשל בעיות טכניות, ונאלצתי להסתפק בתקצירי השערים. השער הראשון העלה את השאלה האם מבשל השער, גיגס, היה בעמדת נבדל כשנמסר אליו הכדור שאותו הוא המשיך ומסר לכובש, רוני. אתמול בערב הלכתי לישון עם הידיעה שהבקענו שער לא חוקי, אבל הבוקר, אחד הטוקבקים בבלוג של רונן דורפן הצביע בדיוק על הסיבה שבגללה לא היה נבדל. עם המידע החדש הזה צפיתי שוב בהילוך החוזר ומה אתם יודעים – באמת לא היה נבדל. זה גרם לי קצת לחשוב על האופן שבו זכרונות נוצרים לפעמים עם טוויסט מסוים של האירוע כפי שהוא התרחש. וכשאני חושב על טוויסטים כאלה, הם תמיד בהקשר אנגלי (וכמעט תמיד בהקשר של כדורגל אנגלי).

העיוות הראשון מהסוג הזה שאני זוכר, ושאני יודע שאני זוכר, הוא טיול הבר-מצווה שלי. ההורים שלי לקחו אותי לאנגליה, ושם טיילנו כשבועיים במכונית שכורה. יש לי לא מעט זכרונות מהמכונית הזו, ובכולם אבי, שהיה היחיד שנהג, יושב במושב הקדמי השמאלי. אני יודע שזה לא נכון. אני יודע שזו מכונית אנגלית שמותאמת לנסיעה בצד שמאל של הכביש, ושעל כן מושב הנהג נמצא בצידה הימני. אבל אני עדיין זוכר בבירור את אבא שלי יושב בצד שמאל של המכונית ואת אמא שלי, עם המפה, בצד ימין.

הדוגמה הבאה היא, כמובטח, מתחום הכדורגל האנגלי. את גמר ליגת האלופות של 1999 ראיתי בצבא. ישבנו במועדון החיילים באיזה בסיס הדרכה עם טלוויזיה מצ'וקמקת שאיכשהו הצליחה לקלוט את השידור הירדני של המשחק. אז ראינו את המשחק עם פס-קול בערבית, עם הרבה הפרעות וחלקים גדולים ממנו בשחור-לבן. הקהל התחלק לאוהדי יונייטד ולשונאי באיירן, ככה שכולנו נכנסנו לאקסטזה עם שער השיוויון של שרינגהאם. ואז הגיע הגול של סולשיאר. הייתי בטוח שיש כאן נבדל, אבל זה לא עניין אותי. מה שאני זוכר מההילוכים החוזרים של השער זה אותי ועוד חבר קופצים כמו משוגעים ומסתכלים על כל החדר, חוץ מאשר על הטלוויזיה. מכיוון שהיה מדובר, בכל זאת, ביריבה ממינכן, חלק גדול מההנאה שלי מהשער נבע מזה שהאמנתי באמת ובתמים שניצחנו כי השופט החליט לדפוק את הגרמנים. חייתי עם הידיעה הזו שנים, עד שהיכתה בי לפני כמה שנים ההכרה שאני יכול לשוב ולצפות בשער הזה, באדיבותו של האינטרנט ירום-הודו. שערו בנפשכם עד כמה נדהמתי לראות שבעת הבקעת השער, היו שני שחקני באיירן על קו השער. הסיבה שכל כך נדהמתי היתה שמבחינתי, מישהו הוסיף את השחקנים האלה כשהוא ערך את הוידאו. לא יעזור כלום, לא תשכנעו אותי שהם היו שם כשראיתי את השידור החי.


Responses

  1. […] לפני ארבע שנים (ויום, כי שוב טעיתי בתאריך) פתחתי את הבלוג הזה. הפוסט שאתם קוראים עכשיו היה אמור להיות פוסט שיסקור את מה שעבר על הבלוג בארבע שנים, יתן קצת מספרים וסטטיסטיקות (למשל: ידעתם שזה הפוסט ה-422 בבלוג? לא מתחלק!), יפנה לכל מיני פוסטים שכוחים מהעבר ויודה לקוראים על שקראו ולמגיבים על שהגיבו (טוב, לא לכל המגיבים). ואז באה מנצ'סטר יונייטד וביום ההולדת עצמו (היא לא טעתה בתאריך!) זכתה באליפות ה-20 שלה, וסדרי העדיפויות השתנו. למרבה המזל, מסתבר שהפוסט האמיתי הראשון בבלוג, זה שבא יום אחרי שהבלוג נפתח ונכתב בדיוק לפני ארבע שנים, רלוונטי מאוד גם השנה. […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

