פורסם על ידי: רועי רוטמן | 28 ביוני 2009

פער הדורות

את האלבום Jagged Little Pill של אלאניס מוריסט קניתי באיחור אופנתי, איפשהו בתחילת 1997, קרוב לשנתיים אחרי שהוא יצא לחנויות. הסינגלים שיצאו מהדיסק התנגנו ברדיו כבר די הרבה זמן, אבל איכשהו אני לא באמת נתפסתי. באותה תקופה למדתי ערבית במרכז היהודי-ערבי בגבעת חביבה כהקדמה לשירות הצבאי. מדי שבוע הייתי חוזר באוטובוסים הביתה, לחולון כשאני מאזין לרדיו בווקמן מיושן של פנאסוניק (והרי אז קראנו לכל רדיו-טייפ נטול רמקולים שחייב שימוש באוזניות "ווקמן", בין אם הוא של סוני ובין אם לא). באחת הנסיעות האלה, יצא לי לשמוע את Head Over Feet. האופן שבו מוריסט ביטאה את האות T שבסוף המילה Feet שבה את אוזני (לא ידעתי אז שזה בסך הכל מבטא קנדי) וכבר למחרת הלכתי וקניתי את האלבום. מהר מאוד התאהבתי באלבום, שהפך לחלק בלתי נפרד מפס הקול של אותה שנה נהדרת בגבעת חביבה ושל השירות הצבאי שהגיע מיד לאחר מכן. גם בשנה-שנתיים הראשונות באוניברסיטה האלבום הזה ליווה אותי, ואז החל העניין שלי בו לדעוך. אולי זה קרה עם מהפכת ה-MP3 ואולי זה קרה אחרי שרכשתי את האלבומים הבאים שלה ולא הצלחתי להתלהב כמו שהתלהבתי מ-Jagged Little Pill.

אתמול, בדרך חזרה מהצפון הרחוק, הכנסנו את האלבום למערכת של האוטו. איכשהו יצא שכבר 4-5 שנים לא שמעתי אותו מהתחלה ועד הסוף, ולאורך כל 53 הדקות שבהן הדיסק התנגן, לא יכולתי להימנע מהשוואה בין החוויה של האזנה לדיסק לפני 12 שנה והחוויה של האזנה לו היום. ההשוואה הזו לא עשתה טוב לאלבום. נראה שהדבר היחיד שנשאר מהאלבום הוא הנוסטלגיה. אם הייתי מגיע להאזנה הזו בלי המטען הרגשי שהאלבום נושא עבורי, כנראה שלא הייתי נשאר עד הסוף. אפילו Head Over Feet שכל כך אהבתי פעם נשמע כמו סתם עוד שיר מהניינטיז.

אבל בכל זאת, היתה הנוסטלגיה. אני לא חושב שהאלבום עורר אצלי זכרונות ספציפיים (כמו שמעוררת אצלי האזנה לאלבומים כמו Nevermind או Blood Sugar Sex Magik) כמו שהוא עורר אצלי נוסטלגיה לתקופה. הרגשתי קצת יותר צעיר.


כתיבת תגובה

קטגוריות

