פורסם על ידי: רועי רוטמן | 26 ביולי 2009

העיר הנגלית לעין

פרוייקט "העיר הנגלית לעין" של עיריית תל-אביב הוא פרוייקט שהרעיון מאחוריו באמת יפה מאוד. אני איש עם חולשה לנוסטלגיה, ובדרך-כלל אני נהנה מאוד לראות תמונות מימי אנו-באנו של מקומות ואנשים שאני מכיר. תמונות ישנות של תל-אביב, שמאפשרות לי לזהות מקומות שאני מכיר מחיי היום-יום אהובות עלי במיוחד. העניין הוא שהתמונות מתוך התערוכה, המוצגות בחודשים האחרונים ברחבי העיר (על בניין העיריה, בשדרות בן-גוריון, על חלק ניכר מתחנות האוטובוסים בעיר), הן תמונות שפונות אך ורק לחובבי נוסטלגיה כמוני. נראה ש"העיר הנגלית לעין", לדעתם של אלו שבחרו את התמונות שיוצגו ברחבי העיר, היא רק זו שצבעיה שחור-לבן והמצויה באלבומים מצהיבים. אין כל יצוג, לפחות במקומות שאני מסתובב בהם, לתקופות שבהן הטכנולוגיה אפשרה צילומים בצבע. התמונות האלה מציגות, פחות או יותר, רק את המחצית הראשונה של המאה הראשונה של תל אביב. ל-50 השנים האחרונות אין בהן כמעט ייצוג (אולי יש כמה תמונות מאמצע שנות ה-60) ולדור האחרון אין ייצוג בכלל. זה נראה לי כמו פספוס עצום. תערוכה שבאה להציג תמונות אשר "מגוללות את סיפורה של העיר העברית הראשונה, המתפרש על פני מאה שנים" צריכה להציג באמת תמונות מכל מאה השנים האלה. בעצם, התמונות שנבחרו להתלות ברחבי העיר מציגות את תל אביב כעיר שקפאה בסוף שנות החמישים, ולמעשה – כעיר שאינה קיימת עוד.


Responses

  1. הייתי בין המתנדבים לפרויקט.
    בהתבקשנו לסרוק תמונות עד השנים האחרונות[כולל תמונות בצבע]

    משום מה התמונות שנבחרו לוקות בחסר.
    שולה


כתיבת תגובה

קטגוריות

