פורסם על ידי: רועי רוטמן | 12 באוגוסט 2009

2009-2010 – נפרק אותם לגורמים

רונן דורפן פתח תחרות הימורים על הליגה האנגלית. החוקים שהוא הציב פשוטים: מדרגים את ארבע הקבוצות שתסיימנה ראשונות, בלי תוספות ובלי הסתייגויות. אחרי הדירוג הזה, אפשר לשים כוכבית ולאחריה להכניס שאר הגיגים, אשר אינם מהווים חלק רשמי מההימור. יש גם חוקים (מסובכים יותר) של שבירת שוויון בין המהמרים השונים, אבל זה לא משנה לפוסט הזה, שאליו אני מעתיק, כמעט כלשונו, את ההימור שהמרתי ואת ההגיגים שהגגתי אצל דורפן.

אז הנה, מתחילים:

הדירוג

1. מנצ'סטר יונייטד.

2. צ'לסי.

3. ארסנל.

4.ליברפול

הגיגים, הסברים ועוד כמה הימורים קטנים

5. מנצ'סטר סיטי.
6. אסטון וילה

אני לא רואה את הסיטי או את הוילה (ובטח שלא את טוטנהאם) שוברות את המונופול של ארבע הגדולות. סיטי צריכה כמה חודשים כדי להתגבש כקבוצה וכדי ליצור הירארכיה. אני מאמין שזה יקרה בסביבות דצמבר. אז יגיע חלון ההעברות של ינואר ומישהו שם ישתגע ויזרוק עוד כסף, ועד שהסיטי תתאושש מזה כבר יהיה מאוחר מדי. אבל הם מספיק טובים בשביל מקום חמישי. ואני מאמין שבעונה הבאה, אם לא יתייחסו למקום החמישי העונה כאל פלופ ולא ישתגעו יותר מדי בקיץ, הם ישתחלו לארבע הראשונות. ואת הוילה אני מסמפט, משום מה. אז שיהיה.

ועכשיו הסידור הפנימי בין ארבע הגדולות:

יונייטד – אני אופטימיסט חסר תקנה. וכשמדובר ביונייטד, זו לא תמיד חכמה גדולה להיות אופטימיסט (לפחות לאלו שהחלו לאהוד אותה בשנות ה-90′). הסגל מצויין, גם בלי רונאלדו ובלי טבס. המעט שראיתי מיונייטד באאודי-קאפ ובמגן הקהילה שכנע אותי שיש עם מה לעבוד (וכתבתי על זה גם באיזו תגובה בבלוג של דורפן וגם, ביתר הרחבה, ממש כאן). ויין רוני יסחוב על עצמו את הקבוצה, ברבאטוב יגרום לי לאכול כמה כובעים אחרי מה שאמרתי עליו בכל מיני פורומים במהלך העונה האחרונה והקבוצה תיקח אליפות לא מבריקה, אבל משמחת. האליפות תהיה התואר היחיד. העונה האירופית תסתיים כבר ברבע הגמר, ומהגביע כרגיל נעוף מוקדם מדי. אולי גביע הליגה, אם אחת מהשלוש האחרות תחליט לוותר לנו.

צ'לסי – זו קבוצה מצויינת. למעשה, בהרבה מובנים האופטימיזם חסר התקנה שהזכרתי קודם הוא זה שהיווה את שובר השיוויון בהחלטה לדרג את יונייטד לפני צ'לסי. זו, לדעתי, הקבוצה היחידה שבכל עמדה ועמדה במגרש יש לה שחקן טוב לפחות, אם לא יותר, מהשחקן המקביל אצל יונייטד. וזו קבוצה שרצה יחד כבר הרבה זמן, ולא תצטרך את פרק ההסתגלות שכל שאר ארבע הגדולות תצטרכנה. זו גם קבוצה שהוכיחה שהיא יכולה לתת פייט על האליפות ולהגיע לגמר הצ'מפיונס ליג עם מאמן שהרקורד שלו בליגה אירופאית כלשהי לא היה מוצלח כמו זה של אנצ'לוטי באיטליה ובליגת האלופות. מה שישחק לרעתה הוא ההעדפה הברורה של אברמוביץ' לליגת האלופות. אני לא חושב שצ'לסי יכולה לקחת את שני המפעלים האלה, ויש לי הרגשה שכאשר יגיע שלב הנוק-אאוט תתחיחל להסתמן העדפה בהקצאת משאבים למשחקי שלישי-רביעי ולא למשחקי סוף השבוע.

ארסנל – קבוצה טובה. טובה מאוד. אבל זו עדיין ארסנל. הם ישחקו יפה מאוד, ויסיימו במקום השלישי, ואולי-אולי עם אחד מהגביעים (באנגליה. אין מה לדבר על משהו מעבר לרבע גמר הצ'מפיונס).

ליברפול – להחלשות המקצועית של הקבוצה תתווסף נפילת מתח אחרי העונה המצויינת שהיתה להם בשנה שעברה, שהסתיימה, כרגיל, בלי שום דבר. תחזור לנישה של קבוצת גביע בלי איום אמיתי על האליפות. תקח גביע אחד באנגליה, תגיע לרבע גמר ליגת האלופות ותזכה ב"מגן סר בובי צ'רלטון לקבוצה עם מספר האליפויות השני בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי".


Responses

  1. ספורט בלי הפתעה זה כמו צעצוע עם הוראות בטיחות, זה צעצוע, אבל מי רוצה לשחק עם זה?

    רק מהטעם הזה, אני מקווה ובטוח שההימור שלך לא יתקיים.

  2. לדעתי ארסנל תסיים מחוץ לארבע הראשונות. היא אמנם לא תמכור את פברגאס לברצלונה (לפחות לא העונה) ועדיין אין לה כלים (בעיקר הגנתיים) להתמודד על ליגת האלופות. אברטון נראית לי בשלה ומאוזנת הרבה יותר.

  3. דראזיק,
    אבל צעצוע עם הוראות הפעלה שאינן קשורות למציאות זה אפילו עוד יותר כיף.

    בני,
    היתה לי התלבטות גדולה בקשר להחלטה האם להמר על הוילה או על אברטון במקום השישי. בסוף, הכרעתי על סמך סימפטיה אישית ולא על סמך ניחוש מלומד. מכיוון שזה מחוץ להימור הרשמי, לא היה אכפת לי להתפרע.

  4. דווקא אני חושב שברבטוב יהיה הפורלאן.2 של פרגוסון. הוא בהאמת חלוץ מצויין שלא מגיע לידי ביטוי שכהוא ביונייטד. אני מקווה בשבילכם שפרגי יבין את זה ולא ישאיר אותו סתם בשביל התקווה שהרכש עוד ישתלם בעתיד. אני מקווה שתצליחו לשלב שחקן נוער שיתפוס את מקומו כמה שיותר מהר.

    *מכין כובע בפינת החדר*

  5. מיסטר קייט,

    סוג כזה של פוסט ותגובות מניח שהכובע מוכן מראש, גם אם לא תציין את זה במפורש🙂

    ברבאטוב הוא, כמעט בהגדרה, אכזבה. לא בגלל היכולות שלו, אלא בגלל שהיכולות שלו לעולם תימדדנה למול תג המחיר שלו. לכן, אכזבה מסויימת אני מוכן לסבול ממנו (ואבהיר: לא בושה וחרפה כמו העונה הקודמת. זה בלתי נסלח ושם אותו באמת יחד עם פורלאן וורון). אבל אם הוא יתן עונה סבירה, אפילו כשחקן ספסל משלים לרוני ואואן, דייני.
    החשש האמיתי שלי מפלופ הוא דווקא מאקדה. האיש הבקיע שני שערים חשובים, והפך להיות התקווה העתידית של יונייטד. והוא עדיין צעיר מכדי להוציא רשיון נהיגה או לקנות לעצמו בירה. אני מאוד מקווה שהוא לא יגמור כמו קיירן ריצ'רדסון – שחקן שהתלהבתי מאוד בפעם הראשונה שראיתי אותו עולה כמחליף של גיגסי, והיום אף אחד לא יודע איפה הוא.

  6. […] מה שמעודד במיוחד הוא שהנתונים האלה באים אחרי ששיחקנו כבר מול שלוש מתוך חמש היריבות הקשות ביותר שלנו, ואת שלושתן ניצחנו. את ליברפול, אחת מהשתיים שטרם פגשנו, נפגוש בשבוע הבא, ואיכשהו זה לא נראה כמו משהו כל כך מפחיד. גם צ'לסי, שניצחה אותנו במגן הקהילה בתחילת השנה, היתה צריכה פנדלים בשביל זה. בקיצור, העונה בינתיים נראית טוב. אין כרגע סיבה לשנות את התחזית. […]

  7. […] העונה חזיתי שמנצ'סטר יונייטד תזכה באליפות השנה. תחזית זו הוכחה כשגויה היום בערב, כאשר צ'לסי עשתה את […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

