פורסם על ידי: רועי רוטמן | 19 בספטמבר 2009

בפרוס החג

חלק בלתי מבוטל מהבלוגים שאחריהם אני עוקב העלו פוסטים חגיגיים לרגל ראש השנה, מה שגרם לי לתהות האם יש מקום לפוסט כזה גם אצלי. כפי שכבר כתבתי בעבר, את הבלוג הזה אני כותב בעיקר בשביל עצמי, והקוראים שלו הם תופעת לוואי נעימה (אל תעלבו. אני מרוצה מזה שאתם פה). אבל פוסט שנה טובה הוא פוסט שמעצם הגדרתו אינו פוסט שמכוון כלפי פנים. אני לא חש בצורך לברך את עצמי בברכת שנה טובה. זה פוסט שאין לו כל ערך אם אין לו קוראים. עולה, אם כן, השאלה האם יהיו לפוסט כזה קוראים, והאם אני רוצה לכתוב פוסט שכולו בשבילם.

הבלוג מתהדר ב-17 מנויים בגוגל-רידר. אחד מהם הוא אני, ואני כאמור לא נחשב במניין. אז אנחנו עומדים על 16. עוד שני מנויים זכו ממני לברכת שנה טובה ב-P2P. ירדנו ל-14. יש קורא אחד שנרשם לעדכונים במייל דרך feedburner, והנה עלינו ל-15. עוד קורא אחד מגיע דרך netvibes.com. חזרנו ל-16. זה, כמובן, רק מספר הקוראים שעל קיומם יש לי מידה מסוימת של ידיעה, המגובה בראיות דיגיטליות. אני מאמין שיש עוד כמה קוראים שמגיעים בלי לעבור דרך מחלקת המנויים של הבלוג. האם זו כמות שמצדיק פוסט שנה טובה? האם כדאי לטרוח?

התשובה החיובית שהגעתי אליה (והרי אם לא הייתי מגיע אליה לא היינו מגיעים לשלב הזה בפוסט) מבהירה שלמעשה הבלוג קיבל קצת חיים משלו, שהמסלול שהוא הולך בו הוא לא בדיוק המסלול שבו חשבתי שהוא ילך כשפתחתי אותו לפני כחמישה חודשים, ושזה בסדר גמור מבחינתי. אני חושב שזו תובנה ראויה לפתוח בה שנה חדשה. ומכיוון שמדובר בשנה טיפולוגית, נקדיש לה שיר:

שנה טובה.


Responses

  1. אני מס' 16, כנראה. סתם קראתי משהו שהיה מעניין ונשארתי. שנה טובה לדוד גיבור אשר על המשמרת.

  2. ואגב, איך יודעים אם מישהו מנוי עליך בגוגל-רידר?

  3. תמר,
    אני לא גיבור, אין לי אחיינים ואני לא שמרתי על כלום כבר שבע שנים, אבל תודה🙂
    בגוגל רידר יש, מצד ימין במסך של כל אחד מהפידים, כיתוב שאומר "show details". לחיצה עליו פותחת הרחבה של המסך, ובה כמה פרטים נוספים על הפיד, לרבות מספר המנויים. המידע הזה חשוף לכולם, לא רק לבעל הבלוג.

  4. אולי פיספסתי משהו ואני מתפדח, אבל אסתכן: מה הקשר לאתי אנקרי יקירתי?
    ועניין אחר: שיר עם שלושה(!) סקסופונים. כמה מוזר.

  5. להקה עם שלושה סקסופונים. עוד יותר מוזר.
    ולעניין "פנים אל מול פנים" – פרשנות משלי למונח P2P, שכמו שבירנהק אמר פעם, מתייחס לפעמים ל-100,000 מחברי הטובים ביותר.

  6. אה, לא טרחתי לבדוק את הקישור בו אנקרי נמצאת כי סברתי שהוא מוביל להסבר על אודות טכנולוגיה שלא מעניינת אותי. קצת פדיחה. אתה תאמר שבעיקר רשלנות

  7. שנה טובה

  8. […] החלטתי שאציין את המועד,  ואפילו אשמח בו. הילד גדל, וכמו שכתבתי לא מזמן – הוא מתפתח קצת אחרת ממה שחשבתי (אם כי מאוד משמח אותי […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

