פורסם על ידי: רועי רוטמן | 8 באוקטובר 2009

בכל אופן

לפני כשבוע כתבתי כאן קצת על שבילי האופניים בתל אביב וכמה שהם לא עוזרים לאף אחד. והנה, אתמול בערב נתקלתי בסוג שונה של שביל אופניים, שהלוואי והיו יותר כמוהו. אני מדבר על שביל האופניים שברחוב יצחק שדה, בקטע שבין רחוב יגאל אלון לרחוב משה דיין. מכיוון שברשלנותי לא הייתי עם מצלמה, תיאלצו להסתפק בתיאור מילולי.

הדבר הראשון שחשוב לציין הוא ששביל האופניים לא "הופקע" מהמדרכה, אלא מהכביש. על האספלט סומן נתיב אופניים שכיוון נסיעתו תואם את כיוון הנסיעה המוטורית באותו צד (כלומר, יש למעשה שני נתיבים, האחד בכל כיוון נסיעה, שכל אחד מהם חד-סטרי). מישהו גם חשב על זה שכדאי, אולי, ליצור הפרדה בין רוכבי האופניים לנהגי המכוניות. את ההפרדה הזו יצרו באמצעות יצירת מקומות חניה בין נתיב האופניים לבין הנתיב המוטורי. חתך רוחב של הרחוב ייראה כך:

————————–___________===O====O===____________________

מדרכה                נתיב אופנים      מקומות חניה           נתיב נסיעת מכוניות

על מנת להבטיח שהמכוניות החונות לא יגנבו שטח מנתיב האופניים, דאגו לשים אבני שפה נמוכות בין מקומות החניה לבין נתיב האופניים. והנה, בלי הרבה מאמץ, הצליחו ליצור את נתיב האופניים שעליו דיברה תמי זנדברג: הוא מופרד פיזית הן מהמדרכה (בשל הפרשי המפלסים) והן מתנועת המכוניות. המכוניות החונות מהוות מעין גדר בטיחות שמצמצמת מאוד את הסיכוי להיפגע ממכונית חולפת. יש מחסום פיזי שמונע מכלי הרכב החונים מלהשתלט על נתיב האופניים. הנה לכם שביל אופניים סלול, מופרד ומובחן. אפשר רק לבכות את העובדה שבמסגרת השיפוצים הבלתי נגמרים באבן גבירול, אף אחד לא חשב ליצור משהו דומה גם שם.


Responses

  1. אני ראשון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  2. לפעמים אני מתגעגע לדניאל. או, כדי לנסח את זה בשפה שגם אתה תבין: "דניאל שולטטטתתתתתת!!!!!!!!1"

  3. נתיבים מסוג זה הם נתיבים מסוכנים יותר בגלל המכוניות החונות. דלתות המכונית החונה נפתחות הן כלפי הכביש, כרגיל, והן כלפי נתיב האופניים, שהוא בדר"כ הצד בו נמצאת המדרכה (ולכן הצד בו מורגלים ילדים לרדת מהרכב…). פתיחה של דלת מצד נתיב האופניים תסכן הן את היורדים מהרכב והן את רוכב האופניים.

  4. אתה סתם ממורמר מזה שאני ראשון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  5. אלון,
    אתה מעלה נקודה נכונה, שגם אני חשבתי עליה. אני בכל זאת חושב שיש יותר היגיון בנתיב אופניים כזה, לעומת נתיב אופניים שהוא חלק מהמדרכה, מהסיבות שפירטתי בפוסט הקודם בנושא. יותר קל, ויותר הגיוני, להרגיל אנשים להיזהר כשם יוצאים מהאוטו מאשר לכפות תנועה משולבת של אופניים והולכי רגל באותו שטח.

    יפתח,
    לטרוח ולהסביר לך למה אתה טועה, או שאולי להסתפק פשוט ב"פחחחחחחחחחח"?


כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

קטגוריות

%d בלוגרים אהבו את זה: