פורסם על ידי: רועי רוטמן | 22 באוקטובר 2009

Once upon a time

זמן הוא עסק מעניין. גם האופן שבו אנחנו מודדים זמן ומציינים זאת הוא עסק מעניין. הריון, למשל. בפסח אנחנו שרים על "תשעה ירחי לידה". כשהייתי ילד והסבירו לי על הריון, הסבירו לי שהוא נמשך תשעה חודשים. אבל היום, מסתבר, מודדים בשבועות. מקורותיו של הבלוג מוסרים לו שהריון נמשך 40 שבועות ממועד המחזור החודשי האחרון, אבל שבד בבד, הלידה באה לאחר 37 עד 42 שבועות. ייגש עלם חמודות לעלמה נאה והרה ממכרותיו, יברך אותה במזל טוב וישאל אותה "באיזה חודש את?". תענה לו העלמה הנאה "בשבוע 32". אלוהים שתעזור לי, אבל אני לא יודע איזה חודש זה!

וזה לא נגמר עם ההריון, לא. זה ממשיך עם הילדים. בואו נחזור רגע לעלם החמודות ולעלמה הנאה, ונדמיין לעצמנו פגישה נוספת ביניהם, נניח 6-9 שבועות מאוחר יותר. "מזל טוב!", יברך העלם את העלמה, "בן כמה הוא?". והעלמה תשיב "הוא בן שבוע. שלשום יצאנו מבית החולים". ירצה הגורל, וארבעה חודשים מאוחר יותר יתקלו השניים זה בזה שוב. "איך הוא גדל", יאמר העלם, "הוא בן ארבעה חודשים, נכון?" "לא ולא", תשיב העלמה, "הוא כבר כמעט בן ארבעה חודשים ומחצית החודש". עלם החמודות שלנו נסע כנראה לטיול ארוך בחו"ל, כי פגישתו הבאה עם העלמה הנאה לא תתקיים אלא כעבור 7 חודשים וחצי. "נו, נו. מזמן לא התראינו. מה שלומכם?", ישאל העלם. והעלמה, מה תשיב? "הילד כבר בן שנה. מי היה מאמין". הימים והשבועות נעלמו להם, והנה נשארנו עם השנים. הרך הנולד לא יהיה בן שנתיים ושבוע, בן 5 ושלושה חודשים או בן 16, חודשיים ושבוע וחצי. הוא יהיה בן שנתיים, בן 5 ובן 16. עד גיל 19 יימנו לעתים גם חצאי השנים, אך גם מניין זה יהיה רק בחצי פה.

את כל זאת אני כותב מכיוון שהבלוג מציין היום חצי שנה להקמתו. התלבטתי רבות האם לציין את זה או לא. האם יש היגיון בציון חצי שנה? האם לא צריך לציין רק שנים עגולות? ואולי בשנה הראשונה מציינים כל חודש? בסופו של דבר החלטתי שאציין את המועד,  ואפילו אשמח בו. הילד גדל, וכמו שכתבתי לא מזמן – הוא מתפתח קצת אחרת ממה שחשבתי (אם כי מאוד משמח אותי שהבלוג הוא אוהד יונייטד. ממש כמוני).

אני לא בטוח שכשפתחתי את הבלוג, ציפיתי שיחזיק מעמד חצי שנה. עכשיו, אחרי שהתרגלתי אליו, אני כבר מחכה לבר המצווה, ומקווה שעד שהוא יהיה בן 18 כבר לא יגייסו ילדים לצבא.


Responses

  1. מזל"ט לבלוג. נהנה לקרוא.


כתיבת תגובה

קטגוריות

