פורסם על ידי: רועי רוטמן | 8 בנובמבר 2009

גולדממבר

כמו שקוראיו של הבלוג הזה יודעים, אני עורך-דין. אחת המשמעויות של העובדה הזו היא שאני חבר בלשכת עורכי הדין. האינטראקציה שלי עם הלשכה מתחלקת לשניים: (א) אחת לשנה אני משלם את דמי החבר ומקבל תמורתם את כרטיס חבר המועדון שלי; (ב) אני מקבל עשרות הודעות דואר אלקטרוני בשבוע ממוסדות הלשכה, בהן מדווח לי על ימי עיון, כנסים, השתלמויות מקצועיות ועל מיני מבצעים צרכניים המוצעים לציבור עורכי הדין. הודעות מהמין האחרון נוטות לכלול בנדון שלהן את המשפט "הטבות לחברי MEMBERS". מעבר לכפילות המיותרת (הרי אם אני "חבר", ממילא אני "member"), התרגום המתבקש למילה member, כאשר היא מופיעה בתוך דואר זבל שיווקי, הוא לא תרגום שמסב הרבה כבוד למקצוע.

בהקשר זה ראוי להזכיר שעל מקצוע עריכת הדין חלות הגבלות ביחס לאופן שבו מותר לעוסקים בו לפרסם את עצמם. הגבלות דומות חלות גם על מקצוע נוסף, עתיק הרבה יותר.


Responses

  1. אתה עורך-דין? איכס.

  2. אני יכול לקבל את זה על נייר פירמה?

  3. שווה להיות עורך דין יש לכם לפחות לישכה וכרטיס

  4. […] מזכיר מי היה קודם 12 11 2009 לאור התלהבותה של נשמה תועה מקיומה של לשכה, מבקש הוד קדושתו להזכיר כי לנו היתה לשכה קודם, ושלנו […]

  5. […] להרפיה משפטית 22 11 2009 לפני כמה זמן התייחסתי לדמיון מסויים שקיים בין מגבלות הפרסום שחלות על עורכי […]

  6. מעבר לעובדה שללשכה, כגוף שמרכז את עורכי הדין, יש הרבה יותר כוח מאשר לגילדות אחרות מסיבות היסטוריות ולא מוצדקות בעליל, הענין של פרסום עו"ד מרתיח אותי בכל פעם שאני קצת משתעממת וקוראת את כל העיתון.
    עשרות של פרסומות של עו"ד מופיעות בו כך שקשה לי להבין היכן האכיפה המתבקשת של אותו חוק שאוסר לפרסם.


כתיבת תגובה

קטגוריות

