פורסם על ידי: רועי רוטמן | 20 בדצמבר 2009

איש אילם וגבוה ודק

אותם קוראים של הבלוג שמכירים אותי באופן אישי יודעים שאני איש גבוה. למעשה, רוב האנשים שמכירים אותי לא מכירים מישהו גבוה ממני. אני באמת גבוה. הגובה אצלי הוא התכונה הפיזית הראשונה שאנשים שמים לב אליה, ולרוב היא זו שבאמצעותה הם מאפיינים אותי. הדבר בולט במיוחד במקרים בהם אני נתקל באנשים זרים, שהרי בני משפחתי, חבריי ושאר מכריי כבר רגילים להיתמרותי השמימה. האנשים הזרים האלה מרשים לעצמם להעיר הערות על גובהי, לרוב מתוך כוונה טובה ומתוך ביטחון מלא שמדובר בהערה לגיטימית וחביבה, שאף אמורה להחמיא לי. התרגלתי, למשל, לאנשים שמכנים אותי "טקצ'נקו", לאמהות שמצביעות עלי ברחוב ואומרות לעולליהן "תראה, חמודי, כמה הדוד גבוה", לאנשים ששואלים אותי אם אני משחק כדורסל ולמלצרים בבית קפה מסויים שבמקום לקרוא לי בשמי (על אף שהיה ידוע להם) נהגו במשך תקופה ארוכה מאוד לכנות אותי פשוט "אישגבוה" (כך, במילה אחת. כמו אצל אורוול). כמובן, העובדה שכל האנשים האלה לא היו מעיזים להעיר הערות בנוסח זה לו במקום להיות גבר גבוה הייתי אישה אדירת-חזה אינה עוברת בראשו של אף לא אחד מהם.

לא הייתי מטריח אתכם ביסורי היום-יום שלי, אלמלא אירוע מטריד במיוחד שארע לי אך תמול-שלשום, כשנסעתי באוטובוס. כשעליתי, הצלחתי לחבוט את ראשי באחת מהמראות הממוקמות בתוך האוטובוס. נהג האוטובוס שם לב לזה, ובזמן שהוא ניקב לי את הכרטיסייה התפתחה השיחה הבאה:

נהג (בחיוך עליז):   "אתה כנראה קצת גבוה מדי".

רועי (בהשלמה):  "נכון, מה אפשר לעשות".

נהג (מפגין מקוריות):   "אתה משחק כדורסל?"

רועי (מאריך רוחו):  "לא."

נהג (עובר לפסים אישיים):   "מה הגובה שלך בכלל?"

רועי (מעגל כלפי מעלה):  "שני מטרים".

נהג (במבט שטוף זימה):  "אני בטוח שהבחורות אוהבות את זה, לא?"

משום מה, לא אמרתי לו שהוא לא נראה כמו מי שמעניין אותו מה בחורות אוהבות ומה לא.


Responses

  1. אילם?
    רועי?
    המממ.

    גבוה ודק זה נחמד. יש לי גם חברה רזה שמתלוננת שכל הזמן אנשים דוחפים לה אוכל ושואלים אותה מה יהיה עם החסה.

    (אני קצת מקנאה)

  2. אילם הוא מי שלא יכול לדבר. זה לא אומר שהוא לא יכול לכתוב. בדיעבד, אני חכם גדול מאוד. אבל כשהשיחה הזו התנהלה, הנהג הצליח להפוך אותי לאילם.

  3. אם אתה "אישגבוה" מה זה אומר עלי?

  4. הנושא עלה לא פעם ולא פעמיים. אתה "נספח א' לאישגבוה".
    אני חושד שהסיבה היחידה ששאלת את השאלה היא כדי שלגוגל תהיה הזדמנות לאנדקס את השורה הזו.

  5. יפתח, למיטב זכרוני, אתה מוכר בתור "אישנמוך" שמבקש להשתלט על העולם, לא?

    לגבי הגובה – אני סובל מאותן ההצקות שאתה מתאר, אם כי ככל הנראה בתדירות נמוכה יותר (אני מניח שיחס התדירות תואם ליחס הגבהים בינינו).
    שני השיאים מבחינתי היו בסין, כאשר לא מעט מקומיים ביקשו להצטלם איתי, ופעם אחת במעלית, כאשר ילד קטן שעלה איתי אמר לאמו שאני מפחיד אותו בגלל שאני גבוה מדי.

    אגב, יש אנשים שטוענים שאני ממשיך לגבוה, מה שאני פוסל מכל וכל. לאלה אני לרוב עונה שאני אינני נעשה גבוה יותר, אלא שהם נעשים נמוכים יותר.

  6. אלעד,
    כשהייתי בוייטנאם נתקלתי בסיפור דומה: שני נערים ניגשו אל אשתי ואלי באחד האתרים שביקרנו בהם, תוך שהם עושים תנועות של צילום ואומרים "פיקצ'ר, פיקצ'ר". חשבנו שהם רוצים לצלם אותנו על רקע האתר ואז לבקש כסף (או לברוח עם המצלמה) וסירבנו. רק כשהם הושיטו את המצלמות שלהם לאשתי והבהירו לה שהיא לא רצויה בפריים, ושאם היא יכולה בבקשה לצלם אותי איתם, הבנו מה באמת האטרקציה. הייתי נחמד, הצטלמתי, אמרנו להם שלום והלכנו. מקץ עשר דקות נתקלנו בהם שוב. הפעם הם הביאו את כל בני הכיתה שלהם שיבואו להצטלם עם הפריק. ברשלנותי, לא גביתי מהם תשלום.
    וילדים קטנים באמת מפחדים ממני. המבט שיש לילד שרואה אותי קם מכסא יכול להיות מאוד מטריד.

  7. […] רועי – עורך דין, בתחילת שנות השלושים לחייו. גבוה מאוד. […]

  8. […] את עצמו ככלי רכב שמסוגל להעביר חמישה אנשים (אחד מהם גבוה בצורה לא הגיונית) ממקום למקום. בעזרתו, למקומות ידועי שם כגון חדרה […]

  9. וכדי לחבר את הסיפורים של שניכם עם אנקדוטה נוספת,
    אני לא גבוהה, ונראית על רקע מערביים נוספים דיי סטנדרטית,
    אבל בסין כמו בסין, תכונות פיזיות זוכות להאדרה והקצנה. אז התרגלתי שהעכוז שלי הוא שטח מפורז, גברים נשים פעוטות וקשישים ניגשים אליו צוהלים, מחניקים צחקוק ושולחים ידיים.
    אבל אז, הלכתי לחומה, משוטטים בנעימים, החלטנו לעשות פיקניק על אחד המגדלים, פתאום עלה איזה מדריך טיולים, התרגש, קרא לכל הקבוצה שלו, ומצאתי את עצמי במרכזו של סשן צילומים בן 45 דקות, העמידו אותי, הוסיפו פרחים, שינו פוזיציות, עמדו בתור.
    המבוכה היתה רבה🙂

  10. […] רועי – אב. מתקרב לאמצע שנות השלושים לחייו. גבוה מאוד. […]

  11. […] (מדגמן חדשנות): אתה משחק […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

