פורסם על ידי: רועי רוטמן | 28 בינואר 2010

נייר לקמוס

בעונת הכדורגל 2002-2003 היתה מכבי חיפה לקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. חיפה הוגרלה לשחק באותו בית בו שיחקה גם מנצ'סטר יונייטד, ולוח המשחקים קבע שמשחקה הראשון של מכבי חיפה בליגת האלופות ישוחק באולד-טראפורד. ההגרלה הזו הציבה אותי בפני דילמה אכזרית: מכבי חיפה היתה הקבוצה האהודה עלי בכדורגל הישראלי (אז עוד היתה תחושה שיש חיה כזו). יותר מכך: אהדתי למכבי חיפה היתה יותר פז"מניקית מאהדתי למנצ'סטר יונייטד (את חיפה אני אוהד מסביבות 1990, ואילו אהדתי ליונייטד החלה לרקום עור וגידים בעונת 1995-1996). התקשיתי מאוד להחליט מי מהשתיים תקבל את תמיכתי במפגש ביניהם, ובסופו של דבר החלטתי שהפז"מ והלוקאל-פטריוטיות גוברים, ושאני בעד חיפה.

חמוש בהחלטה נחושה זה, התיישבתי לראות את המשחק. בדקה השביעית כבש יניב קטן שער והעלה את חיפה ליתרון 1:0. יציעי אולד טראפורד נדמו. גם אני נדמתי. באותו רגע מכונן הסתבר לי באחת שכל ההחלטות הנחושות שבעולם לא תעזורנה, ושאני קודם כל אוהד של יונייטד. את שער השיוויון של גיגס, שלוש דקות מאוחר יותר, עוד חגגתי באיפוק, שעדיין הושפע משרידיה של ההחלטה הנחושה. אבל כשסולשיאר העלה את יונייטד ליתרון בדקה ה-35, כבר לא היה גבול לשמחתי.

בסיום, כידוע, ניצחנו 5:2.


Responses

  1. אכן רגע מכונן גם בשבילי. קשה לי להגדיר את זה באחוזים אבל יונייטד לוקחת את חיפה בגדול למרות שהתחלתי לאהוד את הירוקים כמה עונות לפני.

  2. לא שאני מבינה כ"כ גדולה בכדורגל אבל אם זכרוני אינו מטעני בחרת להתעלם לחלוטין מההשפלה ששספגה יונייטד 3-0?

  3. בטיוטת הפוסט, כללתי בקשה מקוראיו בעלי הזיכרון של הבלוג להתעלם, אם לא קשה להם, מתוצאת משחק הגומלין הזה. בסופו של דבר, החלטתי להשמיט את הבקשה, מתוך הנחה שקוראיו של הבלוג לא חפצים לפגוע ברגשותיו של בעל הבלוג.
    מסתבר שטעיתי. מכיוון שכך, נפצח בשיר – http://www.youtube.com/watch?v=pfIr322ZX04

  4. אני דווקא חשבתי שלאור "השירות" שעשיתי, בכל זאת מישהו צריך להקפיד על שמירה על ההיסטוריה ולא שכתובה שהשיר המתאים הוא http://www.youtube.com/watch?v=JE18EENYnkI

  5. אבל לא שכתבתי את ההיסטוריה. סיפרתי אנקדוטה אחת, מנותקת מהקשר. אם לא הייתי נורא צנוע, הייתי אומר שאני המיכאל הר-סגור של הבלוגים האזוטריים.


כתיבת תגובה

קטגוריות

