פורסם על ידי: רועי רוטמן | 20 במרץ 2010

אמת בפרסום

לפני כחודשיים סיפרתי לכם, קוראי הנאמנים, קצת על תפישת עולמי ביחס לקפה. באותו פוסט סיפרתי לכם גם על עמדתה של רשת בתי הקפה אילן'ס בסוגייה, עמדה הגורסת באופן שאינו משתמע לשתי פנים (ולעתים מקבל ביטוי קולני) שקפה נמס אינו קפה. שיתפתי אתכם גם בעובדה שעמדה זו תורמת תרומה לאהדתי לרשת. שוו בנפשכם, אם כן, את תדהמתי (ואף את עלבוני) כשנתקלת בפרסומת הבאה (מוסף "הארץ", 26.2.10).

הראיתי את התועבה לאחת המלצריות באילן'ס. לשבחה יאמר שהיא הגיבה בחלחלה נדהמת ממש כמוני.


Responses

  1. לפני יותר מעשר שנים החלטתי פתאום להפסיק לשתות קפה. כל מיני אנשים עם נטיות מיסטיות טענו בפני שהרגשתי מראש שמשהו רע קורה לי ותת המודע שלי שלח לי מסר (למה הוא לא אמר כלום לגבי דברים אחרים? למה?) . בכל אופן במשך שבוע מאז שהפסקתי לשתות קפה היו לי כאבי ראש חזקים . מאז אני לא שותה קפה אלא כשאני בא לחבר הירושלמי שלי שיש לו מכונת אספרסו פרטית בבית והוא הפך את הכנת הקפה לתחביב בפני עצמו. הוא מכין קפה טוב, וכדאי להישאר ער כשאני נוהג חזרה הביתה למודיעין וחוץ מזה.. ממש לא כדאי להעליב אותו כשהוא מגיש לך קפה מוקצף כאילו היה זה לפחות יין מיקב יוקרתי בצרפת.
    אה, כן. אין ברשת אילנ'ס איזה קפה בשביל משה האינסטלטור בדרך לפתיחת ביובים שלא לדבר על מוסא העוזר השתקן שלו נכון?

  2. עדו – מבחן הקפה הוא אחד המבחנים הכי מובהקים לדעתי (לפחות אצלי) כדי לדעת אם בן-אדם בריא או חולה. ברגע שאני לא רוצה לשתות קפה אני יודע שמשהו לא בסדר. אני לא חושב שתת המודע מדבר אלא הגוף עצמו. באותה מידה כשאני חולה אני גם לא כל כך מתעניין במוצרי חלב.
    בנוגע לענייני ערות – אם אני מבין נכון אתה טוען שלא יזיק לשתות קפה כדי להיות ערני בנסיעה מירושלים למודיעין. מה שאני לא מבין הוא מה אתה צורך כדי להישאר ערני במודיעין.
    באילן'ס מכבדים את משה האינסטלטור בדיוק כמו שהם מכבדים אותך ואותי, ולכן הם נמנעים מלהציע נס. ובנוגע למוסא העוזר השתקן – ממילא לא בתרבות שלו לשתות נס, אז אין ממש בעיה, נכון?

  3. הפרסומת של אילנ'ס?

  4. לא, של שלמה sixt. כל מיני מנהלים גדולים שאוהבים קפה בהתאמה אישית, כמו שהם אוהבים ליסינג בהתאמה אישית. משום מה, אילן'ס נתנה סוג של חסות לפרסומת (זה גם מצויין בתחתית הפרסומת). בנוסף, יש כ-10 אזכורים לקפה עלית בפרסומת.


כתיבת תגובה

קטגוריות

