פורסם על ידי: רועי רוטמן | 4 באפריל 2010

לכל איש יש תור

אני מצטער שאני מנג'ס עם העניין הזה, אבל סוגיית הבידוק הבטחוני שעוברים ערביי ישראל בנתב"ג פשוט מסרבת למות. תחושות הבטן שעליהן דיברתי בפוסט הראשון שכתבתי על הנושא, ושמצאתי להן חיזוק בפוסט מאוחר יותר, מסתברות כנכונות. פאדי עיאדאת כותב במוסף "הארץ" לפני שבוע על חוויותיה של אמו בנפתולי הבידוק. אז הנה – ערביה ישראלית ששכלה את אחיה ששירת בצבא והיתה אמורה, לכאורה, ליהנות מהטבות בידוק כאלה ואחרות. אז מה עושים כדי להימנע ממתן ההטבות? פשוט מאוד – מחליטים שככל שנוגעים הדברים לבידוק בטחוני בנתב"ג, ערביי ישראל אינם אזרחים ישראלים, אלא בעלי נתינות זרה. מכיוון שהם אינם אזרחים ישראלים, הם אינם זכאים להקלות שאזרחים ישראלים זכאים להן. כמה אלגנטי.


Responses

  1. טוב שאתה מנג'ס עם העניין הזה.

  2. כמו בכל דבר נטפלים אל הסלקטור שנמצא בסוף השרשרת, כלומר אל הש"ג. מה אתה רוצה מהחיים של המסכן, הוא קיבל הוראה לבדוק ערבים ואת זה הוא עושה, מצד שני כאיש שמאל שלא אוהב אפלייה אני לא יכול להיתמם ולהגיד שאין שום סיכוי שערבי ישראלי יהיה מעורב בפעילות טרור , יש ויש.
    לדעתי מה שיקרה בעתיד הוא זה – כולם יעברו סלקציה, גם ישראלים יוצאי יחידות מובחרות שיתמרמרו על כך בקול (מה , הם ערבים?) וגם ערבים אלא שאת הערבים יבדקו משום מה הרבה הרבה יותר טוב.
    חלק מההתבגרות (נו טוב, הזדקנות) הוא להבין שהחיים רצופים בפשרות שריחן איננו מהמשופרים.

  3. אני לא נטפל אל הסלקטור. אני נטפל אל מי שנותן לסלקטור את ההוראה.
    אני לא מבין את התחזית שלך לעתיד: הסלקציה קיימת גם היום. התורים הנפרדים הם סימפטום, לא הבעיה עצמה.

    • התחזית שלי היא שיהיה תור אחד וכולם יבדקו, רק איכשהו יצא שאלו עם שמות כמו 'מוחמד' בתעודת הזהות יתעכבו יותר מכולם , מה שברור הוא שישראלים יוצאי צבא יתמרמרו בקול רם על זה שהם בתור אחד עם ערבים ושבודקים אותם אחרי שנתנו שלוש שנים לצבא. הטענה שלי היא שיש בזה משהו, אני מסתכן בכך שאצטייר כפשיסט גבעות מצוי אבל העובדות הן ש:
      א. יש לישראל בעיות בטחוניות
      ב. צעירים יהודיים (ודרוזים ובדואים) מגוייסים בכפיה לשלוש שנים ב
      בניגוד לאחרים (נכון, כי המדינה לא רוצה)
      ג ג. יש אפשרות ריאלית שערבי ישראלי יהיה מעורב בפיגוע , זה כבר קרה.
      בוא נגיד שזה מפריע לי אבל לא בגלל הסיבות שאתה חושב עליהן. האפליה נגד ערביי ישראל מפריעה לי כי אף אחד ממשוחררי המחתרת היהודית לא היה עובר בידוק כזה, כי מתנחל שיפתח באש ככה סתם בשטחים לא יירה במקום גם אם ירה לעבר חפים מפשע בלי שום פרובוקציה. בקיצור יש עוד ציבורים מסוכנים במדינה שלנו ולהם דווקא מוותרים אפילו בלי קריצת עין.

  4. יש משהו בדבריך. נדמה לי שדברים ברוח דומה עלו גם בדיון שהתפתח בפוסט הראשון בסדרה המנג'סת הזו. יפתח דיבר אז קצת בשבחי הפרופיילינג, ונדמה לי שאתה הולך עכשיו לאותו כיוון. הכל טוב ויפה, אבל כמו שאתה אומר: את הפרופיילינג הזה עושים רק לקבוצה מאוד מסויימת. לטעמי, זה יותר מאשר פשרה שריחה אינה מן המשופרים. זה כל כך מסריח שאי אפשר לשאת את זה.

  5. הכל שטויות .זה לא הבעיות הבטחוניות .אלא רק בשביל שנאת חינם.בכל העולם שומרים על בטחונם בדיוק כמו בישראל .אך הם עושים זאת בטכנלוגיה מתקדמת ובאלגנטיות ובתרבות .הרי בכל שדה תעופה יש את המכשירים המשקפים את כל תכולת המזוודות במלואה. מצער אותי שמדינת ישראל בכל יום ויומו משקפת לעולם עד כמה היא מדינה של צבא וביטחון. ההיפך ממה שאני מנסה להציגה כמדינה דמוקרטית ושוות זכויות.


כתיבת תגובה

קטגוריות

