פורסם על ידי: רועי רוטמן | 7 באפריל 2010

קרם בוואריה

ראיתי בשבוע שעבר את המשחק של יונייטד מול באיירן מינכן (באמרת אגב אציין שראיתי אותו במולי בלומ'ס. ושמשום מה, הם החליטו שהמטבח שלהם יהיה כשר לפסח. לא שזה הפריע להם למכור לי גינס). היה זוועה. אני לא מדבר על ההפסד, עם זה אני יכול לחיות. אני מדבר על הדרך. אני באמת לא זוכר מתי ראיתי את יונייטד נראית כל כך חסרת יכולת. שחקני באיירן עטו ראשונים על כל כדור. ההתקפות הנדירות של יונייטד פשוט התנפצו אל הקיר הבווארי האיתן (אם באיירן תדיח את יונייטד, היא תפגוש בחצי הגמר יריבה צרפתית. ראוי להם, לצרפתים, לקחת את קלטת המשחק הזה וללמוד ממנה איך בונים קן מאז'ינו). באיירן עשתה כל שרצתה, ואלמלא משחק יוצא מגדר הרגיל של שוער ענק, זה לא היה נגמר בהפסד מינימאלי.

שליחת יד מטומטמת

לאחר המשחק ראיתי שאנשים שאת דעתם על כדורגל אני מעריך, כמו רונן דורפן ובני גלובינסקי, טענו דווקא שיונייטד שלטה פיזית במשחק ושתכנית המשחק שלה עבדה, פחות או יותר, עד שער השיוויון של באיירן. אני לא ראיתי את זה. אני ראיתי את יונייטד כקבוצה כמעט מפוחדת, ששום דבר לא הולך לה. אלא אם כן תוכנית המשחק של יונייטד היתה "בואו נברר עד כמה ואן-דר-סאר שוער גדול", אני לא יודע עם איזו תוכנית סיר אלכס שלח את השחקנים אל הדשא. באיירן החזיקה יותר בכדור (הרבה יותר. בערך כמו שברצלונה החזיקה בכדור במפגשים מול ארסנל), בעטה יותר לשער (גם באופן מוחלט וגם באופן יחסי לשיעור ההחזקה בכדור) והיתה פשוט יותר מסוכנת. למעשה, הדבר היחיד שיונייטד עשתה טוב מהגרמנים זה עבירות (רוני, למשל, ביצע שש עבירות, והצליח שלא לסחוט אפילו אחת). על כל זה צריך להוסיף את האופן שבו שני השערים שיונייטד ספגה הובקעו. הראשון, ממצב נייח שנבע משליחת יד מטומטמת של גארי נוויל (שנתן, אגב, לפרנק ריברי יופי של פייט על התואר "הכדורגלן המכוער ביותר במשחק"). ואת מה שקרה בשער השני אני באמת לא מבין. פשוט חרפה. ואז, לקינוח, רוני נפצע.

עכשיו, למה אני כותב את כל זה? או, טוב ששאלתם. אני אסביר.

אני חושב שהאופן שבו יונייטד שיחקה הוא בעיה גדולה יותר מהפציעה של רוני. יונייטד יכולה לשחק גם בלי הכוכב הגדול שלה. השאלה הגדולה לקראת המשחק היום היא האם יונייטד יכולה למחוק את ההופעה המחפירה מהשבוע שעבר. ההפסד מול צ'לסי בתחילת השבוע מוכיח שהתשובה, כנראה, חיובית. מול צ'לסי, בלי רוני, יונייטד שיחקה כמו הקבוצה שהיא יודעת להיות. התוצאה של המשחק לא משקפת שום דבר (לזכות יונייטד או לגנותה), כי כשיש כל כך הרבה החלטות שיפוט שמשפיעות על תוצאת המשחק (ויש לזכור שמעבר לגול של דרוגבה היו לפחות שני פנדלים שלא נשרקו לטובת כל אחת מהקבוצות) התוצאה באמת לא ממש מהווה אינדיקציה למה שקרה על המגרש. אז תרשו לי להמשיך להיות אופטימיסט אוויל, ולצטט את עלי מוהר: נפרק אותם.

Can manchester united score? They always score!


Responses

  1. יונייטד אמנם לא הבריקה בשבוע שעבר אבל יחסית למשחק חוץ באירופה בשלב כל כך גבוה בליגת האלופות העסק באמת עבד טוב עד אותו שער של המכוער. הרבע שעה לאחר מכן הייתה הגרועה ביותר של יונייטד העונה. הערב בבית זה סיפור שונה עם או בלי רוני. מצטרף לקריאת 'נפרק אותם'.

  2. אין זה ממנהגו של בעל הבלוג לנבל את פיו, אבל כסעעממממממק.

  3. גם אני נוהג לשמור על איפוק בדרך כלל. 11 האותיות שכתבת מסכמות את הערב בצורה הטובה ביותר ואוסיף: @@##&@$$@$$$

  4. למה אין תיוג לארסנל?
    ברצוני לדעת.

    ניחומים על ההפסד, כשזה הפסד לגרמנים יש לי אמפתיה למנ-יו

  5. ברוכה הבאה, תמר.
    מדיניות התיוג בפוסטים שעוסקים ביונייטד אומרת שאני מתייג את יונייטד, את שמותיהם של שחקני יונייטד שאוזכרו בפוסט ואת הקבוצות שמשחקים שלהן מול יונייטד אוזכרו בפוסט. בפוסט הזה אמנם הוזכרו ברצלונה וארסנל, אבל בהקשר של משחק ביניהן ולא של משחק מול יונייטד.

  6. כלומר אכפת לך מהצלחתם או כישלונם של 22 אנשים שאינם בהכרח יודעים שאתה קיים ושלא ממש אכפת להם, לא חייבים לך כלום ואתה לא חייב להם כלום וזאת כשאין לך שום רווח כספי או אחר מההפסד או הניצחון שלהם.
    כפי שאמרתי , אוהד כדורגל הוא פשוט דתי רק פחות מתוחכם. הדתי מעמיד במרכז חייו איזו ישות דמיונית שדורשת ממנו טקסים ופולחנים ועליו לרצות אותה. אוהד הכדורגל לא ממש יכול להעמיד פנים שהקבוצה שהוא אוהד היא ישות עליונה כלשהי, או שבינתם של כל 22 השחקנים והמאמן ביחד היא אינסופית, קוסמית, גבוהה או אפילו עוברת את זו של ילד בכיתה ג' . בשני המקרים אין שום רווח אישי מהפולחן ומהדבקות בהערצת האוביקט והסיבה המקורית להתנהגות המוזרה הזאת (במקרה של רועי , אהבת משחק הכדוגל כשלעצמו) כבר נשכחה מזמן (הוא משחק כדורסל בכלל) .

  7. טוב, את הדיון הזה כבר ניהלנו, אבל נראה לי שכדאי להעמיד דברים על דיוקם.
    ראשית, כשקבוצת כדורגל עולה על המגרש, היא מונה 11 שחקנים. יש עוד מספר שחקני ספסל (שמספרם עשוי להשתנות בהתאם לתחרות שבמסגרתה משוחק המשחק) ויש עוד שחקנים שלא נכללים בסגל למשחק. העובדה שיחד עם יונייטד עולה למגרש קבוצה נוספת, שגם היא מונה 11 שחקנים בעת העליה למגרש, לא אומרת שאכפת לי מהצלחתה או מכשלונה של אותה קבוצה. או, למען הדיוק, שמדובר באכפתיות מסדר ראשון. אני רוצה שיונייטד תנצח. ההשלכה של הניצחון על הקבוצה היריבה היא לכל היותר תוצר לוואי. לעתים, כמובן, משחקים מול קבוצה שאני מאוד רוצה שתפסיד (למשל, ליברפול או מנצ'סטר סיטי), אבל גם כאן – האיבה המיוחדת שאני חש כלפי היריבה הזו היא תוצר של אהדתי ליונייטד.
    אני לא חושב שאדם שאינו אוהב כדורגל יכול לחוות דעה בסוגיית הרווח האישי שמפיק אוהד מהצלחתה של הקבוצה שהוא אוהד או מהמחיר (בהיעדר מילה טובה יותר) שהוא משלם על אי הצלחתה. ההנאה שנגרמת לי כשיונייטד מנצחת היא הרווח האישי שלי והכאב שאני חש כשהיא כושלת הוא המחיר שאני משלם. הרווח האישי שאני מרוויח כשיונייטד מצליחה אינו שונה בהרבה מהרווח האישי שאני מרוויח כשאני מנצח במשחק טאקי שמתקיים בבלקון דירתי הצנועה. לא יוצא לי מזה כלום להוציא ההנאה מהידיעה שניצחתי, מהחברותא שמסביבי ומעצם ההשתתפות במשחק. כך גם בעת הצפיה בכדורגל.
    אתה מזכיר את עניין מודעותם של שחקני יונייטד לקיומי. ובכן, אתה צודק. הם לא מודעים לה. אבל הם מודעים לזה שיש הרבה אנשים שאוהדים אותם. ובוא אספר לך משהו: אני לא אוהד את שחקני יונייטד, אלא את הקבוצה. למעשה, יש מידה מסוימת של סימטריה: אני אוהד ישות מסויימת, שהפרטים המרכיבים אותה משתנים עם הזמן. אותם פרטים משחקים, בין היתר, כדי לזכות בתמיכתו של ציבור האוהדים (תמיכה שיש לה אמנם משמעות כלכלית עצומה, אבל לא תשכנע אותי ששחקן כדורגל יהיה מוכן להעביר קריירה שלמה, ולא משנה עד מה משתלמת כלכלית, מול יציעים ריקים), גם הוא ישות שהפרטים המרכיבים אותה משתנים עם הזמן.
    וכמובן, כל הדיון הזה הוא למעשה מיותר, כי הוא מנסה לעשות רציונליזציה של האמוציות. זה לא עובד, לא יכול לעבוד ולא צריך לעבוד.

  8. אהבתי את התמונה🙂


כתיבת תגובה

קטגוריות

