פורסם על ידי: רועי רוטמן | 3 במאי 2010

קשים נהלים לישראל כספח(ת)

לפני ארבעה חודשים עברנו, אשתי ואני, דירה. כבר כתבתי על זה כאן וגם כאן, ועתה צץ לו ספיח נוסף של הפרשה.

מקץ ארבעה חודשי מגורים בדירתנו החדשה, החלטנו לעשות מעשה ולשנות את כתובתנו בתעודת הזהות. מכיוון שהפעם האחרונה שבה עשינו דבר כזה היתה כשעברנו לדירתנו הקודמת, לפני למעלה מארבע וחצי שנים, לא זכרנו מה הפרוצדורות שיש למלא. אז נכנסו לאתר האינטרנט של משרד הפנים, והגענו לעמוד הזה. לשמחתנו, התחוור לנו שבהיותנו בני-זוג זו של זה, יכול כל אחד מאיתנו לטפל בשינוי הכתובת הן שלו והן של בן הזוג. כל שעליו לעשות הוא להגיש את הבקשה בלווית ספח תעודת הזהות הישן של בן הזוג. למעשה, אין אפילו צורך להגיע פיזית לסניפי משרד הפנים, וניתן להוריד מהאתר טופס, למלאו ולשלחו בדואר בלווית הספחים. למרות זאת, ומכיוון שאני עובד קרוב מאוד לסניפו התל-אביבי של משרד הפנים, הוחלט שאגיע לשם באחד הבקרים, מצויד בספחי תעודות הזהות של שנינו, ואטפל בעניין. וכך היה.

רועי: "בוקר טוב".

פקידה: "בוקר טוב".

רועי: "אני צריך לשנות את כתובת המגורים של אשתי ושלי, בבקשה".

פקידה: "אין בעיה. תעודות זהות בבקשה, שלך ושלה".

רועי: "תעודות זהות? כתוב באתר שלכם שדי בספחים".

פקידה: "לא, צריך תעודות זהות. אני לא יודעת מי אמר לך שמספיק להביא את הספחים".

רועי: "לא אמרו לי. זה מה שכתוב באתר שלכם".

פקידה: "לא, באתר כתוב שרק אם אתה עושה את השינוי בדואר אתה יכול להביא רק ספח".

רועי: "לא, באתר כתוב שבן הזוג יכול לעשות את זה עבור בן-זוגו, שאין צורך בהתייצבות אישית ושדי בהצגת הספחים."

פקידה: "לא יודעת. הנהלים שלי אומרים שאני צריכה שתציג בפני תעודות זהות של שניכם".

רועי: "כלומר, אם אני בא בעצמי ומתייצב כאן, אני צריך להביא תעודות זהות של שנינו, אבל אם אני שולח טופס בדואר אתם מוכנים להאמין לי?"

פקידה: "כן. אל תבקש ממני להסביר לך את ההגיון. את זה תבקש מאלי ישי".


Responses

  1. לא רציני, בלוגר משקיען היה מביא את תגובתו של אלי ישי.

  2. עדו, בלוגר משקיען היה מקשר לתמונה של אלי ישי בפוזה מגוחכת.

  3. http://www.haredim.co.il/ViewArticle.aspx?catID=2&itmID=5622


כתיבת תגובה

קטגוריות

