פורסם על ידי: רועי רוטמן | 5 במאי 2010

מעולם לא פגשתי נערה שאני אוהב יותר

המשימה הזו, שהוטלה השבוע עלי ועל עוד ציבור בלתי מסויים של משתמשים, אילצה אותי לחשוב. שיר אחד בלבד? איך אפשר? ובכן, מסתבר שאפשר. יותר מזה, מסתבר שזה אפילו לא היה יותר מדי קשה. הדבר היחיד שהפתיע אותי הוא השיר שבו בחרתי, שאני לא חושב שהוא שיר שעונה לפרופיל של שיר שצפוי שאני אבחר בו לשיר האהוב עלי ביותר.

-=-

על נפלאותיה של השנה שהעברתי בגבעת חביבה כבר סיפרתי בעבר. אחד הדברים שקרו במהלך השנה הזו הוא שהכרתי את ה-Red Hot Chili Peppers. אודי, אחד מחבריי לספסל הלימודים, השאיל לי את האלבום (הנהדר) Blood Sugar Sex Magik, והראה לי שיש מה לשמוע גם מעבר ללהיט הגדול של הלהקה. השיר השלושה-עשר באלבום, Apache Rose Peacock, שבה את ליבי מיד. אני לא יודע מה בדיוק היה בו, ועד היום אני לא בדיוק יודע מה יש בו שמעורר בי תגובה רגשית כל כך חזקה. השיר הזה מטלטל אותי הלוך ושוב בין מלנכוליה להתעלות, וכל זה בכארבע דקות ושלושת רבעי הדקה. מפתיע, אבל זה כנראה השיר האהוב עלי ביותר. לא רק של הצ'יליז, אלא בכלל.

השיר כולל פרטים קטנים שהופכים אותו לקסום במיוחד (עד כמה ששיר כה בוטה יכול להיות "קסום"): האזינו, למשל, לאופן שבו אנתוני קידיס שר את המילים "Stormy weather" בפזמון השלישי והרביעי – האינטונציה שלו היא כמעט שון-קונרית. חפשו את החצוצרה של לואי ארמסטרונג שמתחבאת לקראת הסוף ושממנה נמלט צליל כסוף. תשמעו עד כמה גיבור השיר מרוצה מזה שנערתו אינה שפויה. שימו לב לכך שאפילו שהנערה אינה שפויה, הגיבור מעולם לא פגש נערה שהוא אוהב יותר. שימו לב כמה כיף להם, לגיבור ולנערתו, שהם צעירים, מאוהבים וחרמנים בניו-אורלינס. איך אפשר שלא לאהוב את השיר הזה?

-=-

הפוסט הזה חונך מדור חדש בבלוג. מדי שבוע (ואני אשתדל שזה יהיה בימי רביעי) יעלה כאן פוסט ובו שיר שאני אוהב במיוחד, וכמה מלים על השיר ומה אני מוצא בו. אני מזהיר מראש: התחלתי עם השיר האהוב ביותר. מכאן והלאה צפויה אך הדרדרות.


Responses

  1. יפה
    ואני חונך מדור חדש בכל יום חמישי שגם הוא קשור למוסיקה ותוכנן כבר לפני חצי שנה
    אתה מוזמן להשתתף

  2. […] שלי מנתה, מלבדי, את חיים (שעליו כבר שמעתם), את אודי (שגם אותו כבר הזכרתי), את מאיה ואת אלון (שנותנים כעת את הופעת הבכורה שלהם […]

  3. […] לעצמה תפקיד בכורה. את אחד מהמקרים האלה הציג בפני אודי, שכבר הוזכר פה בעבר. לקראת סוף שנת הלימודים בגבעה, התרופפה קצת המשמעת […]

  4. […] שכבר נתן כאן הופעת אורח, אחראי לא רק להיכרות שלי עם הרד הוט צ'ילי פפרז ועם פריימוס, אלא גם להיכרותי עם אליס אין צ'יינז. את […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

