פורסם על ידי: רועי רוטמן | 19 במאי 2010

אריוודרצ'י, רומא

ההורים שלי נסעו לרומא, וקינאתי בהם רבה. מכיוון שהם לא לקחו אותי איתם, הדרך היחידה להכניס למקום אחד גם אותם וגם קצת איטלקית, היא באמצעות הפוסט המוזיקלי השבועי.

-=-

למיטב ידיעתי, העולם אינו יכול להתקיים ללא להקת כוורת. מאז שאני זוכר את עצמי, תקליטיה של להקת כוורת מתנגנים ברקע. בבית הורי היו מונחים על מדף התקליטים שני תקליטיה הראשונים של הלהקה, "סיפורי פוגי" ו"פוגי בפיתה". מסיבות שטרם הובררו, הלכתי מהסוף: היה ברור לי שהאזנה לכוורת מתחילה ב"פוגי בפיתה", ממשיכה בצד ב' של "סיפורי פוגי" (שבו נכלל המערכון האהוב "אנשי הארון" – קרובי משפחה שלנו גרו שנים רבות ברחוב מזא"ה בתל-אביב. הורי נאלצו לפברק את שמו של רחוב יוחנן הסנדלר ולהבטיח לי כי מדובר ברחוב למה), ורק אז מגיעה לצדו הראשון של האלבום. כשהייתי בן 6 לקחו אותי הורי להופעת סיכום סיבוב האיחוד של כוורת בפארק הירקון, ואז שמעתי לראשונה שירים כמו "מדינה קטנה" או "גולית", מתוך האלבום השלישי (והבלתי מוכר לי אז) של הלהקה, "צפוף באוזן". באותו קיץ, הכרחתי את אבא שלי להישאר ער עד השעות הקטנות של הלילה ולהקליט עבורי מרתון ששודר עם הלהקה בגלי צה"ל בהנחיית יואב קוטנר. ליום הולדתי השביעי הפתיעו אותי הורי וקנו לי תקליט (כפול!) שעליו הוקלטה אחת מהופעות סיבוב האיחוד. בקיצור, המוזיקה של כוורת תפסה מקום נכבד מאוד בילדותי.

אחד הזכרונות המוקדמים ביותר שלי הוא ישיבה עם אבי בסלון ביתנו, והאזנה לתקליט "פוגי בפיתה". השיר המסיים את התקליט הוא "הבלדה על ארי ודרצ'י", שהוא שיר שיכול להפיל אימה על ילד קטן. כדי למנוע את זה, אבא שלי ערך לי האזנה מודרכת לשיר, והסביר לי בדיוק מה הסיפור שמאחורי השיר, תוך שהוא מרים את המחט מעל הויניל מפעם לפעם וחוזר באוזני לאט ובמלים פשוטות על החלק בעלילה שבדיוק שמענו. השיטה עבדה, והשיר הפך לאחד החביבים אלי ברפרטואר של הלהקה.

-=-

ועל הסאב-טקסט הקווירי שביצירתה של כוורת, העובר כחוט השני מהאנשים שחיים בארון אוף-שינקין, ממנו נאסר עליהם לצאת, ועד לזוג רקדנים שחולקים דירת מרתף בבת-ים – בפעם אחרת.


Responses

  1. […] 1984 התאחדה להקת כוורת (שעל אהבתי הרבה לה כבר סיפרתי פעם) לסיבוב הופעות. ההורים שלי לקחו אותי להופעת הסיום של […]

  2. […] את חברי הלהקה למרתון לילי באולפני גל"צ, ואבא שלי הוכרח להישאר ער ולדאוג להקליט עבורי את המרתון כולו. השידור היה מעניין […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

