פורסם על ידי: רועי רוטמן | 24 במאי 2010

האכילו את הציפורים

מחלקת התחקירים העמלנית של הבלוג, שכבר הצליחה להניח בעבר את טלפיה על לא מעט ידיעות בלעדיות, מביאה לכם הפעם את הסיפור האמיתי שמאחורי טוויטר.

אני מאמין שרובם של קוראי הבלוג הזה שמעו על טוויטר, גם אם הם לא באמת מכירים את האתר ולא פתחו בו חשבון. בקצרה אספר, שמדובר ברשת חברתית המאפשרת לאלו שפתחו בה חשבון לכתוב מסרים קצרים מאוד, להנאתם של חבריהם. מסרים אלו נקראים "ציוצים" ("טוויטים" בלע"ז), שהרי מדובר ברשת חברתית בעלת נטיות אורניתולוגיות מובהקות. הציפורים המצייצות בטוויטר ניזונות מציוציהן של ציפורים אחרות, ועל כן נקראת רשימת הציוצים שרואה כל משתמש בשם Feed.

טוויטר פתח את שעריו בשנת 2006, ומאז הפך לתופעה חובקת עולם. אלא שתחקיר אמיץ של מערכת התחקירים של הבלוג חושף כאן לראשונה, שלמעלה מ-40 שנה לפני עלייתו של טוויטר לאוויר, שורטטו מאפייניו העיקריים של טוויטר על ידי אחד מאנשי החזון הגדולים של המאה העשרים, וולט דיסני. דיסני אף שכר את שירותיה של אשת יחסי ציבור מצודדת על מנת שתציג את הרעיון בפני הקהל הפוטנציאלי.


Responses

  1. אתה הומו

  2. אהבתי, איפה עושים לייק?

  3. הנה ההוכחה שאני לא הומו, אין לי מושג מה זה טויטר (עכשיו קצת יותר) , סוף סוף הבנתי מה זה פיד ואני לא רשום בפייסבוק. מצד שני הטלויזיה שלי צבעונית ועם שלט וגם היה לי פעם וידאו.

  4. אחד הסרטים המופלאים של כל הזמנים, אם כי אני מעדיפה את השיר "צ'ימ-צ'ימני".🙂

    • צ'ימ-צ'ימני הוא בוודאי השיר הטוב בסרט. אבל איך אני מקשר אותו לסושיאל מדיה?


כתיבת תגובה

קטגוריות

