פורסם על ידי: רועי רוטמן | 7 ביוני 2010

לא מאיימים על יונה ביין

בדרך כלל, כשאני מתעצבן על מישהו מש"ס אני מתעצבן על שלמה בניזרי. נראה לי שהגיע הזמן להגיד כמה מלים גם על אלי ישי.

-=-

אלי ישי רוצה לשלול את אזרחותה של חברת הכנסת חנין זועבי. הרעיון הזה הקפיץ לאסי עזר את הפיוז, אז אסי עזר אמר שלדעתו אלי ישי אוויל, בור וסותם פיות. אלי ישי החליט שזה יותר מדי עבורו, אז הוא פנה לבוס של אסי עזר, מנכ"ל קשת אבי ניר, ודרש ממנו לפטר את עזר (שהוא, כידוע, ממגישי התכנית "האח הגדול" ומה אירוני יותר מנושא משרה שלטונית שמבקש לפטר איש תקשורת המתפרנס דווקא מתכנית שזה שמה). לא העלבון האישי, חלילה, הוא שהנחה את השר ישי בפעולתו, אלא הטענה שהעמדה שהביע עזר היא עמדה שכמוה כשיתוף פעולה עם בגידתה של חברת הכנסת זועבי. אני מבקש לומר כמה דברים על העניין הזה, ואגב כך לבחון באופן מסודר, שלב שלב, את השאלה האם עזר צודק או לא (זהירות, ספוילר: הוא צודק).

נתחיל דווקא בחברת הכנסת זועבי. היא, טוען ישי, בוגדת. אלא ש"בגידה" היא מונח משפטי, המוגדר בסימן ב' לפרק ז' שבחלק ב' של חוק העונשין,תשל"ז-1977. הבגידה היא, אם כן, עבירה פלילית וכמו כל שאר העבירות הפליליות, גם ביחס אליה עומדת לאדם חזקת החפות כל עוד לא הוכחה אשמתו מעבר לספק סביר. כל עוד לא הרשיע בית משפט מוסמך את זועבי בבגידה (ואני לא חושב שהרשעה כזו, גם במנותק משאלת חסינותה הפרלמנטרית של זועבי, היא משהו שסביר להניח שיקרה), זועבי אינה "בוגדת". אלא שאלי ישי לא יודע את זה. אגב אורחא מסתבר, אם כן, שאסי עזר צדק: אלי ישי בור.

בתגובתו לציוציו של עזר, האשים אלי ישי את עזר שהוא אינו תומך בצה"ל. כמו שכתב בצדק אביעד קדרון (שאגב, היה מנומס הפעם מאוד בהתייחסותו לישי. וחבל שכך), זה פשוט לא רלוונטי. עזר לא הביע כל עמדה ביחס לפעולת צה"ל (ולמעשה אף העביר ביקורת על מעשיה "המחרידים", כלשונו, של חברת הכנסת זועבי). אבל את ישי זה לא מעניין. אם העבירו ביקורת עליו, הרי שהעבירו ביקורת על הצבא, ומי משעביר ביקורת על הצבא, ביחוד בימים אלו, הוא בוגד. המהלך הלוגי הזה כל כך עקום, עד שאין לנו אלא להסיק ששוב הוכח בפנינו שאסי עזר צדק: אלי ישי אוויל.

ניתן להשתיק אדם בכמה דרכים. אפשר למנוע ממנו, פיזית, את היכולת להביע את דעתו (באמצעות המתתו, כריתת לשונו וכיוצא באלה שיטות מרנינות). אפשר גם למנוע ממנו מלהביע את דעתו באופן שיגיע לאזניהם של אנשים אחרים, וזאת באמצעות בידודו באמצעים מאמצעים שונים (מאסר, הגלייה לאי בודד, השמה במעצר בית, הטלת הגבלות על שיחה עם העיתונות וכיוצא באלה שיטות שלמרדכי וענונו יש היכרות מיוחדת עמן). ואפשר לגרום לו לחשוב פעמיים לפני שהוא יחליט אם להביע את דעתו, על ידי מתן הבהרות ברורות ביחס למה שיש לאותו אדם להפסיד אם יאמר את דעתו. פנייתו של אלי ישי לאבי ניר היא ניסיון השתקה מהסוג השלישי. זה ניסיון להבהיר לעזר, ולאנשים אחרים המצויים בפוזיציה דומה לשל עזר, שפרנסתם תלויה בגחמותיהם של פוליטיקאים, ושעליהם לחשוב פעמיים בטרם יביעו דעות פוליטיות אשר אינן עולות בקנה אחד עם אלו של מקבלי ההחלטות. מתברר שגם כאן, ואני בטוח שאתם כבר לא מופתעים, אנו מגלים שאסי עזר צדק, ושאלי ישי הוא סותם פיות. יש לציין כי למרבה הצער, הפה שסותם אלי ישי אינו פיו-שלו.

-=-

ואת כל זאת אני אומר כמי שאיומיו של השר אלי ישי אינם יכולים להשפיע עליו. כמו שחלק מקוראי הבלוג יודע, לאחרונה מצאתי את עצמי במעגל מחפשי העבודה. אינני חושש שהשר אלי ישי ידרוש מהבוס שלי לפטר אותי, ולכן אני מרגיש חופשי לחלוטין לומר שלדעתי השר אלי ישי הוא אוויל, בור וסותם פיות, ושלו היו הדברים מתנהלים כפי שאני חושב שהם צריכים להתנהל, היתה המדינה עושה בו דין על איוולתו זו ושוללת ממנו, ולא מחברת הכנסת זועבי, את אזרחותו.


Responses

  1. אני פה רק כדי להגיד בהצלחה בחיפושי העבודה!

  2. שווה לסבול את קיומם של עורכי דין ולו בשל העובדה שהם משמרים מספר ביטויים מרניני לב כמו "אגב אורחא". פוסט מצוין.

    בהצלחה במציאת עבודה!

  3. […] This post was mentioned on Twitter by Yossi Levy, Roee Rotman. Roee Rotman said: http://bit.ly/bfZU1r – פוסט חדש. לא מאיימים על יונה ביין […]

  4. אני זוכר במטושטש סרט שנקרא בעברית 'צעירים פרועים ושובבים' עם ג'ון בלושי הצעיר שבו סטודנטים מופרעים עומדים למשפט הדיקאן באוניברסיטה אחרי שעשו איזה תעלול מטורף במיוחד , בשלב כלשהו נציג הסטודנטים קם ואומר 'רגע, אתם בעצם תוקפים אותנו כחניכי מערכת ההשכלה של ארה"ב , כלומר אתם תוקפים את ההשכלה בארה"ב! יותר מזה, אם אתם מערערים על עצם ההשכלה בארה"ב אז אתם מערערים על ארה"ב עצמה' הוא מבליט סנטר בנחישות ואומר 'אני מודה, לא הבנתי עדיין איזו מזימה אפלה אתם רוקחים כאן, אבל מה שבטוח : אני לא מתכוון לעמוד כאן ולשמוע אתכם משמיצים את ארצות הברית של אמריקה!' והוא מוליך את כל הסטודנטים קוממיות מחוץ לחדר. זה בערך אותו היגיון של אלי ישי אבל במציאות זה לא כל כך מצחיק.

  5. ברצינות? "צעירים פרועים ושובבים" קראו לו בעברית? אלוהים אדירים.
    הסרט נקרא באנגלית Animal House (או, בשמו המלא, National Lampoon's Animal House), והוא מהמשובחים שבהם. מומלץ לחזור ולצפות, ולא רק בגלל הסצינה הזו.

  6. animal house🙂

    ושתי שאלות רציניות:
    1. אתה באמת חושב שיש לשלול מאלי ישי את אזרחותו?
    2. ח"כ זועבי השתתפה במשט שארגן ארגון המוכר בישראל כארגון טרור. האם מבחינה פלילית (פלילית! פלילית! לא ועדות כנסת למיניהן) ניתן להאשים אותה במשהו?

  7. 1. לא. ראשית, ועד כמה שזה מצער, לאידיוטים יש זכויות. הקריאה לחקיקתו של חוק לעשיית דין באידיוטים ובעוזריהם אינה אלא שחרור קיטור ולא יותר. שנית, הקריאה לשלילת אזרחותו של ישי בפוסט הזה נועדה להגחיך את הקריאה שלו לשלילת אזרחותה של זועבי.
    2. "להאשים" תמיד אפשר. השאלה היא האם אפשר להרשיע. אני לא יודע מי בדיוק ארגן את המשט הזה. הבנתי שזורקים לאוויר ארגון טורקי שנקרא IHH. אני באמת לא יודע אם הארגון הזה הוא ארגון שישראל מכירה בו כארגון טרור (וחשוב מזה – אם הוא ארגון שישראל הכירה בו כארגון טרור לפני אירועי המשט). בבגידה בוודאי שאני לא רואה איך אפשר להרשיע אותה.

    • 1. אוי ואבוי, כנראה שההומור שלי הולך לאיבוד כשאני בעבודה.
      2. IHH הוצא בישראל מחוץ לחוק ב-2008, הוא אחד מהגופים בקואליצית הצדקה שמגייסת כספים לחמאס.

  8. חברי כנסת, יהודים וערבים, נפגשו עם בכירי אש"ף כשזה היה מנוגד לחוק. אני לא זוכר שהעמידו אותם לדין (וממילא לא השליכו אותם לכלא) ואני לא זוכר ששללו מהם אזרחות. אני מסכים שיתכן שמה שחנין זועבי היה יותר קיצוני, אבל אני עדיין לא חושב שזה מקיים את עבירת הבגידה. וכמובן שאני לא חושב שזה מצדיק שלילת אזרחות.

    • חוק האוסר מפגשים עם אש"פ נחקק ב-1985 ובוטל ב-1990.
      אולם כאן, לדעתי, המצב שונה. ח"כ זועבי השתתפה במשט שארגן ה-IHH ולא "סתם" נפגשה ושוחחה עם אנשיו.
      בגידה? שלילת אזרחות? אני חושבת שלא.

  9. […] בכנסת טען שר הפנים אלי ישי (שיתכן שכבר יצא לכם לקרוא מה אני חושב עליו) כי "צריך לבוא לילדים ולומר נגמר הטיול. מישהו […]

  10. […] את הבלוג יודעים שדעתי עליו נעה בין סתם שלילית לבין שלילית מאוד). שר הפנים שלכם (ולכו לכאן להסברים על השימוש בכינוי […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

