פורסם על ידי: רועי רוטמן | 9 ביוני 2010

בחיי, איזה שיר

מי שעוקב אחר הבלוג הזה כבר שם לב, אולי, לעובדה שבדרך כלל שירים תופסים אותי בגלל דברים קטנים בהם. גם השיר In My Life של הביטלס הוא שיר כזה. השיר עצמו מאוד יפה, אבל סולו הקלידים א-לה-באך הוא באמת משהו-משהו. מכיוון שבדרך כלל אני אדם שנתפס לצליליו של השיר ועניין המלים מגיע רק בשלב השני, הרבה שנים לא התעמקתי בטקסט. האזנתי למוזיקה, שרתי את המלים ופשוט לא חשבתי עליהן. תנסו, זה כיף:

רק אחרי לא מעט זמן הבנתי, בעצם, את היומרה הגדולה שבכתיבת השיר. לנון כתב את השיר כשהיה בערך בן 25, אבל השיר נכתב בקולו של אדם בערוב ימיו, משקיף אחורנית על חייו. "איך יוכל אדם בן 25 לכתוב ככה?" תהיתי ביני לביני. אלא שמסתבר שכאשר נותנים לזמר מבוגר, נניח לג'וני קאש בן ה-70, לשיר את השיר, פתאום מסתבר שלנון ידע בדיוק מה הוא כותב.

ומסתבר שלא חייבים לשיר את השיר כדי להעביר את המסר. לפני כמה שנים, יזם ג'ורג' מרטין, מי שהפיק את תקליטיהם של הביטלס, אלבום מחווה לביטלס (ובעצם, גם לעצמו), בו ביצעו זמרים ושחקנים שונים שירים של הביטלס. שון קונרי התכבד בביצועו של In My Life.

-=-

אגב, סולו הקלידים היפה שבגללו אני אוהב את השיר? הוא בכלל לא של לנון. את הסולו הזה ג'ורג' מרטין הלחין וניגן, לבקשתו של לנון (שנתקע בלי סולו). מעניין, שהסיבה שאני אוהב במיוחד את השיר הזה של הביטלס היא משהו שהוא לא בדיוק הביטלס.


Responses

  1. הפעם בחרת את אחד האהובים עלי. ואצלי זה דווקא בגלל המילים ובגלל המלודיה הרכה הזו. בגיל 15 כבר הייתי מאוהבת בהן ללא תקנה. אני זוכרת שהרגשתי שהוא תפס משהו חשוב על החשיבות של אנשים בחיינו, ולימד אותי את המשהו הזה.
    עשרים וחמש שנים עברו, ואני עדיין חושבת כך.
    (עכשיו אני אקשיב לסולו החביב עליך)

  2. נמס מהשיר הזה. תודה על הביצועים הלא מוכרים

  3. אני מבין שאתה מחפש עבודה, חשבת לעשות הסבה מיקצועית לרדיו?

  4. אמנם אני קורא חדש, אבל אהבתי את ההתייחסות.
    את הביצועים אני מכיר, אבל תמיד נהנה לשמוע את ג'וני קאש נותן משמעות לשירים, שאולי הייתי חבויה שם קודם

  5. עדו, חשבתי על זה. אבל מכשירי הרדיו היום כל כך קטנים, ואני כל כך ארוך. אני לא חושב שאני אכנס לתוכם.

    יותם, אני שמח שנהנית, אבל יש לי שאלה: לולא היית קורא חדש, לא היית אוהב את ההתייחסות?

    • חשבתי להציע לך הסבה מקצועית לכדורסל אבל בטח תגיד שאתה רזה מדי ולא כתום..

  6. אני דווקא לא ממש מאוהבי הביטלס (אני אוהב יותר את זפלין, בלק סבאת', דיפ פרפל ודומיהם).
    אבל השיר היחיד שאני מאוד אוהב של הביטלס, הוא While my guitar gently wheeps.
    מה שמעניין הוא, שבשיר הזה אריק קלפטון ניגן את קטעי הגיטרות, כי ג'ורג' האריסון זצ"ל המסכן, לא ידע איך לנגן מנגינה כל כך 'מורכבת'..

  7. השיר הלועזי האהוב עליי.
    נקודה.


כתיבת תגובה

קטגוריות

