פורסם על ידי: רועי רוטמן | 30 ביוני 2010

ואלה שמות

בימים אלו נערכים בדרום אפריקה הרחוקה משחקי הגביע העולמי בכדורגל, הידועים גם בשם "המונדיאל". נכון לכתיבת שורות אלו הבטיחה נבחרתי הלאומית את מקומה ברבע הגמר של הטורניר, בו תפגוש את נבחרתה הלאומית של המדינה שאזרחיה הסגירו את אנה פרנק. נבחרתי הלאומית נראית טוב מאוד, ואנשים שמבינים משהו בכדורגל טוענים שהיא אחת המועמדות הרציניות ביותר לתואר. כמובן, בדרך לגביע תצטרך נבחרתי הלאומית לפגוש גם בנבחרתה הלאומית של המדינה שאיש לא מצפה לאינקוויזיציה שלה, ומתישהו תצטרך להיתקל גם בנבחרתה של המדינה שאל נציגיה הוסגרה אנה פרנק או בנבחרתה של המדינה שאליה ברחו אותם נציגים ב-1945. אבל עוד חזון למועד.

יתכן שהפסקה הקודמת הסבה את תשומת לבכם לעובדה שאני אוהד את נבחרת ברזיל. מדובר באהדה רבת שנים, שהחלה עם משחקי הגביע העולמי של 1990, שנערכו באיטליה. אל המשחקים נכנסתי כאוהד נבחרת הולנד, כי זה מה שאבא שלי חצי אהד וזה מה שרוב הילדים בכיתה שלי אהדו. הולנד שובצה בבית ו', שהיה אז הבית האחרון (פעם, ילדים, לא קיבלו את כולם למונדיאל והיו בו רק 24 נבחרות), יחד עם נבחרות אנגליה, אירלנד ומצרים. משמעות הדבר היתה שנבחרת הולנד נכנסה למעגל המשחקים רק ארבעה או חמישה ימים לאחר שהחל הטורניר, ולאחר שהיתה לי הזדמנות לראות את כל שאר הנבחרות. בין שאר הנבחרות האלה היתה נבחרת ברזיל, ששובצה בבית ג', יחד עם שוודיה, סקוטלנד וקוסטה-ריקה. במשחקה הראשון בטורניר ניצחה ברזיל את שוודיה 2-1. זה הספיק לי כדי להתקבע כאוהד של ברזיל. משחקה השני היה מול נבחרת קוסטה-ריקה, ומכיוון שהוא לא שודר משום מה בטלוויזיה, נאלצתי לשבת במטבח ולהאזין לשידורו ברדיו (ניצחנו 1-0). ברזיל ניצחה גם את סקוטלנד באותה תוצאה, והעפילה לשמינית הגמר. בשמינית הגמר זימנה ההגרלה לברזיל את היריבה המסורתית הגדולה, ארגנטינה. הרמאים ניצחו אותנו 1-0 (ושנים לאחר מכן הודו שהחדירו סמי שינה לבקבוקי השתיה שסופקו במהלך המשחק לשחקני ברזיל), ובליבי ניצתה שנאה יוקדת לכל מה שהוא ארגנטינאי (וזאת, עוד בטרם עמדתי על עוצמתה, או אפילו על קיומה, של מסורת של יריבות ספורטיבית בין שתי הנבחרות). בגמר הטורניר עודדתי, לזוועתם של כל הסובבים אותי, את הגרמנים, וכמה שמחתי כשבדקה ה-84 הבקיע אנדריאס ברהמה פנדל לזכות גרמניה, ושלח את הגמד הארגנטינאי שיש הטוענים שהוא השחקן הגדול בהיסטוריה למרר בבכי.

המונדיאל של 1990 היה אירוע חשוב בחיי כאוהד. למעשה, המונדיאל הזה הוא שגרם לי להתחיל להתעניין בספורט, להקדיש זמן לצפייה במשחקים ולבחור לעצמי קבוצות שיהנו מאהדתי. אז לזכרו של אותו מונדיאל, הבה ונשמע שיר.

-=-

הערה מינהלתית: בפוסט הזה יש מוזיקה. יתכן שאם אתם קוראים אותו שלא היישר מתוך אתר הבלוג, המוזיקה אינה זמינה לכם. לכן, עשו לעצמכם טובה, שנו את הרגליכם והיכנסו ישר לפוסט.


Responses

  1. שמתי לב שלברזיל לא נתת תואר עם רקע היסטורי
    אז אני מנדבת לך:

    "המדינה שבחיקה מצא מנגלה מפלט"
    "ארץ התאומים המסתוריים"
    וכו וכו

    השיר שולתתתתתתתתתת!!!1

  2. תמר,
    אני מעדיף את הסיסמה No world wars and five world cups.

  3. […] וכאלה) ועם המון התייחסות לצד האנושי של כדורגל, רועי כותב על איך זה להיות אוהד של קבוצה ואיתי לנדסברג על חייהם […]

  4. אני מקווה שגרמניה תיקח זוהי תקוותי מאז היותי בת 12
    שיפסיקו כבר לקשר כל הזמן בקטע של המלחמה
    פה זה ספורט אני דור שני של השואה אבא שלי ניצול השואה
    ואם הוא אומר לי שזה בסדר לאהוב את גרמניה העכשווית
    אז די כבר עם ההשוואות
    אגב ארגנטינה לא יותר טובה

    • הכרתי בחור ששירת בצבא הארגנטינאי (הוא נפל בהגרלה שנתית שנערכת שם ולא היה לו כסף לשחד את הרופא). כיהודי הוא סבל שם מאד כי המודיעין של צבא ארגנטינה מורכב לדבריו מנאצים – נאצים ממש עם צלבי קרס על הכובע צאצאי הנאצים שברחו לשם מגרמניה ויש כמובן השפעה חזקה על כל הצבא עקב כך.
      אז באמת שאלה טובה את מי מעדיפים, את אלו שהיו נאצים בעבר או את אלו שנותנים מקלט לנאצים היום. לי אישית אין העדפה, כדורגל הוא ספורט וספורט כמו סקס זה משהו שעושים ולא שרואים.

  5. השיר באמת שולת לגמרי.
    אגב, המונדיאל הזה הוא המונדיאל הראשון שלי, ואני מקווה שבעוד 20 שנה גם לי תישאר ממנו נוסטלגיה מתוקה כל כך. חבל רק ש,נעבעך, החלטתי לאהוד דווקא את ספרד.

  6. וחוץ מזה אני מציית בהכנעה לדעת גדולי הדור ומצרף את הפשקוויל שציווני להפיץ

  7. תנחומיי…

  8. […] This post was mentioned on Twitter by Yael Goren. Yael Goren said: הולי פאק. RT: @roee_r: @trischi http://bit.ly/91owq5 איזה נעבעך ואיזה נעליים […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

