פורסם על ידי: רועי רוטמן | 2 בדצמבר 2010

סירחון

הבוקר נסעתי לעבודה בקו 66 של חברת "דן". לאוטובוס יש תחנה ליד מה שהיה פעם תיאטרון בית לסין, והאוטובוס עצר בה, פתח את דלתותיו הקדמיות ואפשר לנוסעת אחת לרדת. על הספסל בתחנה ישב אדם מבוגר, שאת מראהו אני מכיר מנסיעות בוקר קודמות בקו זה. מדובר באדם תמהוני במקצת, שעושה רושם שאין לו קורת גג לישון תחתיה ושסובל מהבעיה שרבים מאיתנו היו סובלים ממנה לו היתה נמנעת מאיתנו הגישה למקלחת בקיץ הזה שנפל עלינו. מניסיוני אני יודע שמדובר באדם שלא מאוד נעים לעמוד בקרבתו, אבל שלא מדובר במשהו שמי שנוסע בתדירות גבוהה באוטובוסים לא נתקל בו פעמיים-שלוש בשבוע.

אלא שהנהג בחר לראות את הדברים אחרת. מיד לאחר שירדה הנוסעת שירדה, ולמרות שההומלס המסכן קרא לו להמתין ועשה מאמצים לקום מהספסל, החליט הנהג לסגור את הדלת ולהמשיך בנסיעה. קריאותיו של נוסע אחר שעמד בתחנה ומחאותיו של ההומלס הדחוי לא הועילו. הנהג האיץ ונסע, כשהוא מסביר לנוסעת אחרת ששאלה מה הוא עושה שמדובר באדם נורא מסריח, שהוא מכיר אותו, ושהוא לא מתכוון לתת לו לעלות על האוטובוס הנקי שלו. התפתח דין ודברים קולני בין הנהג לבין הנוסעת וביני, והנהג טען בלהט רב שבפעם שעברה שהאיש הזה עלה על האוטובוס שלו, הוא (הנהג) בילה אחר כך יום שלם בהתגרדויות. כשניסינו להזכיר לו שהוא נהג של תחבורה ציבורית, הוא אמר שזו לא הפעם הראשונה שהוא מעיף את הבחור הזה מהאוטובוס ושמותר לו להעיף מהאוטובוס נוסעים מסריחים.

נטלתי לעצמי חירות ובדקתי באתר משרד התחבורה מה אסור להעלות לאוטובוס. אחד הדברים שאסור להעלות לאוטובוס הוא –

כל דבר שעלול ללכלך או לפגוע באדם או בלבושו או מפיץ ריחות רעים.

אני מניח שהמשפט הזה הוא המשפט שבו נתלה הנהג, ושבו תתלה חברת דן, בבואם להצדיק את מעשיהם, וזאת בהתעלם מהעובדה שאני לא בטוח שיהיה זה נכון להתייחס לאדם בעל ריח גוף פוגעני כאל "דבר". וכמובן, אף מילה על העובדה שמשמעותה של ההתנהגות הזו היא שדווקא מי שיש לו פחות אופציות תחבורתיות מוצא עצמו נדחה על סיפו של האוטובוס.

-=-

את הסיפור הזה התכוונתי לשלוח כתלונה לחברת "דן" ובהמשך, אם יהיה צורך, גם למשרד התחבורה (שמודיע באתר האינטרנט שלו שהוא נכנס לתמונה רק אם הטיפול של חברת האוטובוסים אינו לרוחו של המתלונן). אלא שאתר האינטרנט של "דן" אינו זמין משעות הבוקר. אמשיך לנסות ולפנות אליהם, ואעדכן בהתפתחויות.


Responses

  1. דן הם חוצפנים ידועים. ה"דבר שמפיץ ריחות רעים" הנפוץ ביותר בכל הסיפור הזה הוא תחזוקת האוטובוסים שלהם. כמי שלא מצליחים לתת שירות סביר לנוסעים ומשנעים אותם בתנאי דוחק וצפיפות, שלא יתלוננו על ריח הנוסעים.

    ורק ניטפוק אחד קטן: "לא הועילו" ולא "לא הואילו".

  2. ואנדר, תודה. הטעות המביכה תוקנה.

  3. […] This post was mentioned on Twitter by Michal Cohen, Roee Rotman. Roee Rotman said: http://bit.ly/dWoyig פוסט חדש. סירחון […]

  4. האמת שאני מודה לחברת 'דן' . עד שהיגרתי לתל אביב הייתי בטוח ש'אגד' הם חוצפנים ודן הבהירו לי שיש עוד הרבה לאן להידרדר.

  5. […] לפני כעשרה ימים נהג של חברת "דן" הרגיז אותי. כתבתי פוסט נזעם, והבטחתי לשלוח תלונה רשמית ל"דן" ולעדכן […]


כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

קטגוריות

%d בלוגרים אהבו את זה: