פורסם על ידי: רועי רוטמן | 5 בדצמבר 2010

מלאכת קודש

שריפת הענק המשתוללת מאז יום חמישי ביערות הכרמל הבהירה לכולם מה עגום הוא מצבם של שירותי הכיבוי בישראל. שירותי הכיבוי הללו מצויים, אני מניח שבשל סיבות היסטוריות, תחת סמכותו של משרד הפנים (ולא תחת סמכותו של המשרד לביטחון פנים). בראש  משרד הפנים עומד אלי ישי (שאלו מכם שמכירים את הבלוג יודעים שדעתי עליו נעה בין סתם שלילית לבין שלילית מאוד). שר הפנים שלכם (ולכו לכאן להסברים על השימוש בכינוי השייכות הזה) הוא אחד האחראים, אם כן, למצב שאליו הדרדרו שירותי הכיבוי. על אף שאינו האחראי הבלעדי, הוא לא עשה שום דבר בצורה שונה מהצורה שבה עשו דברים שרי פנים אחרים (וכמו שמזכיר לנו חיים הר-זהב, "אלי ישי" הוא שם יחסית נפוץ בקרב אוכלוסיית שרי הפנים) והקטסטרופה קרתה במשמרת שלו. כל זאת הופך את אלי ישי למטרה לגיטימית לחיצי הביקורת הציבורית, וטבעם של חיצים כאלה שלפעמים הם נורים גם לעבר היבטים בדמות המבוקרת שאינם רלוונטיים במיוחד לביקורת.

זו הסיבה שביום שישי לפנות ערב, זמן קצר לאחר כניסת השבת, פרסמתי בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלי, בלי לבדוק מה אלי ישי באמת עושה באותו זמן, את הסטטוס "מעניין מה עושה עכשיו שר הפנים שלכם, זה שממונה על שירותי הכבאות". כמובן, חשבתי לעצמי, יתכן שאני עושה לאיש עוול, ושהוא למעשה זוכר שפיקוח נפש דוחה את השבת וממשיך לעשות כל שלאל ידו על מנת לוודא ששירותי הכיבוי שהוא מופקד עליהם יוכלו להיאבק בשריפה כראוי. אולי, אמרתי לעצמי, לא יפה להתבדח על חשבון אמונתו של אדם, ועוד בשעה קשה זו. ניחמתי את עצמי בכך שכנראה יהיה ברור לכולם שזו רק בדיחה. שערו בנפשיכם את תדהמתי כשהתברר שבכלל לא בטוח שזו רק בדיחה, ושלמעשה חשדתי לחינם בכשרים. שהרי, אם פטרונו של ישי, הרב עובדיה יוסף, רומז שהשריפה הזו היא עונש על חילול שבת, וודאי שחובה על אלי ישי לשבות מכל מלאכה דווקא בשבת קשה זו, ובכך לסייע סיוע של ממש לכבאים המחרפים נפשם במלחמה באש.

ויש לציין לשבח גם את ראש הממשלה שלכם, בנימין נתניהו, שעל פי דברים ששמעתי היום במהדורת החדשות של ערוץ 10 עבד אמנם כל השבת קשה בשל השריפה, אבל דאג שאיש לא יצלם זאת. לא יעזור לו. אלוהים בוחן כליות ולב.


Responses

  1. אני מאוד סקרן לגבי זהות שר הפנים שאתה תבחר עבורנו בבחירות הבאות.

    • גם אני מתחבט בשאלה. ככל שאנחנו מתקרבים למועד, אני הולך ומתקבע על יעקב שלוסר.

  2. יעקב שלוסר, עם עיניו המבעיתות, מתייצב בבית הקפה אותו אני נוהג לפקוד לפני פגישותינו בימי שישי ומרצה תורה בפני המלצריות. זה לא נעים

    • חבל מאוד שעד עכשיו לא סיפרת לי את זה. נשמע כמו מופע שאסור לפספס.

  3. אני מציע לכל תפקיד שהוא את מרים בן פורת אבל זה רק בגלל שאני חולה מין.

  4. עדו – אתה מפנטז בלילות מה היית עושה לה לתסרוקת הבננה?

    • היא ואורה נמיר ביחד.. רגע, אני חייב כוס מים דחוף.

  5. למעשה ההסתדרות התנכדה להפיכתם של הכבאים לעובדים באותו סטאטוס של רשויות בטחון כמו שוטרים (כלומר איסור שביתה) וזה לפחות חלק ממה שמנע את הרפורמה בשירותי הכיבוי. אבל למה לבלבל עם עובדות?

    • מרק, כי הצעות רפורמה מהסוג הזה הן הצעות שכל מטרתן היא להביא לדחייתן. להגיד "הצענו רפורמה, אבל העובדים לא היו מוכנים לוותר על זכויותיהם הבסיסיות" זו היתממות במקרה הטוב וניסיון להטעות אותנו במקרה הרע. אני אניח שכאן מדובר במקרה הרע.

  6. דוז פואה על השימוש הנבון באוגר המופתע. חוץ מזה, בניגוד אליך, אני סבורה שיש לעודד את השר ישי לשבות ממלאכתו בשבת! וגם בראשון. ובשני. ובשלישי-רביעי. וחמישי. וגם שישי. אבל זהו. שלא יהיה שר הפנים שלנו במשך כל ימי השבוע. מתאים?

    • ואנדר, מתאים. ומכיוון שהוא השר שלכם, כאמור, אתן לך את הכבוד להודיעו דבר.

  7. עוד הסבר לשאלה – למה דחוף לעובדיה יוסף להאשים את מחללי השבת בשריפה:
    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2104

  8. מרק, דבר נוסף. לך לפוסט הבא של יוסי גורביץ, קרא את ההתייחסות שם לרפורמות שביקש האוצר להנהיג בשירות הכיבוי, ותבין למה זה מסך עשן.
    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2106


כתיבת תגובה

קטגוריות

