פורסם על ידי: רועי רוטמן | 12 בדצמבר 2010

סירחון 2

כזכור לכם, לפני כעשרה ימים נהג של חברת "דן" הרגיז אותי. כתבתי פוסט נזעם, והבטחתי לשלוח תלונה רשמית ל"דן" ולעדכן בהתפתחויות. אז הנה, אני מקיים הבטחות.

היום קיבלתי מכתב ממר משה קריטי, נציב פניות הציבור ב"דן". מר קריטי מבטיח לי ש"דן" מעוניינת לספק לי שירות טוב ושהנהג שעל התנהגותו התלוננתי יזומן לבירור. עם זאת, טורח מר קריטי לציין בפני שתקנה 461(ג) לתקנות התעבורה מאפשרת לנהג או לכרטיסן לאסור על כניסתו לאוטובוס של אדם שהוא מופרע בעליל בשכלו. כמובן, אפשר היה לנהל פולמוסים שלמים בשאלה מי מסמיך נהגים של דן לקבוע מי הוא אדם מופרע בעליל בשכלו ומי רק קצת צבעוני ואקסצנטרי, אלא שאין טעם לנהל את הפולמוסים האלה. תקנה 461(ג) לתקנות התעבורה בוטלה במאי 2001, וביטולה נכנס לתוקף באוגוסט 2001. אי לכך, "דן" זוכה במכתב תלונה נוסף ואתם זוכים בהבטחה נוספת לעדכון.

למען הסדר הטוב אציין כמר קריטי נסמך בתשובתו גם על תקנה 461(א), העומדת בתוקפה, ומאפשרת למנוע עלייתו לאוטובוס של אדם שלבושו עשוי לזהם או להשחית את בגדי הנוסעים האחרים או את ריפודי האוטובוס, ובפרט כשבגדיו מלוכלכים בצבעים, בשמנים או בפיח". אני לא חושב שהנוסע שנזרק החוצה במקרה הזה היה לבוש כך, אבל אם מדובר בחברה שמוכנה לסמוך על הכשרתם של נהגיה כפסיכיאטרים, מן הסתם היא גם מוכנה לסמוך על שיקול דעתם גם בהיבט זה.


Responses

  1. עניין קריטי.

  2. הקישור שעשית לסלוואדור דאלי מזכיר לי טור בעיתון המיתולוגי 'מאד' היה שם פירוט של מונחים תחת שתי כותרות 'כשאתה עשיר' ו'כשאתה עני'
    כך למשל ראו אדם עני שהולך עם עציץ על הראש ולעומתו אדם עשיר יוצא מלימוזינה כשהוא לבוש בחליפת צלילה 'כשאתה עשיר -אתה אקסצנטרי, כשאתה עני – אתה מטורלל'
    אז כן, אני מניח שאדם עשיר יכול להיות 'אקסצנטרי' כמה שהוא רוצה, הוא ממילא לא תלוי ברצונו הטוב של נהג אוטובוס.

  3. יודע משהו? אם היה עולה לאוטובוס אדם חרדי, מסריח כמו יאק טיבטי שלא התרחץ שלושה חורפים רצופים, הוא לא היה מעז להוריד אותו. לרוע מזלו של אותו תמהוני, הוא גם נראה תמוה ואין לו תירוץ מספיק טוב בשביל זה. כן כן, עוכרת ישראל שכמותי, בלה בלה.

    • ואנדר, אאלץ לשמוט את הבסיס מתחת לתיאוריה שלך ולומר שהתמהוני הזה דווקא לבוש כחרדי.

  4. קראפ! ובכן, באמת כלו כל הקיצין.

  5. יישר כוח רועי. הייתי רוצה שיהיו לי את האנרגיות לנהל את כל המאבקים על הדברים שמפריעים לי (ובמילים פשוטות, הייתי רוצה לא להיות בטטה).


כתיבת תגובה

קטגוריות

