פורסם על ידי: רועי רוטמן | 16 בינואר 2011

אבני יסוד: מחזה בתמונה אחת

על שלושה דברים העולם עומד: על קפה, על גינס ועל מנצ'סטר יונייטד.

-=-

הדמויות:

רועי – אב. מתקרב לאמצע שנות השלושים לחייו. גבוה מאוד.

אחת שיודעת – אם. בתחילת שנות השלושים לחייה. קצת פחות גבוהה

שירה – בת. בתחילת חייה. משמעותית פחות גבוהה.

בוקר. סלון. אחת שיודעת יושבת על הספה, שירה בחיקה. רועי נכנס ובידיו כוס קפה.

רועי (מניח את כוס הקפה לפני אחת שיודעת): "בבקשה, הקפה שלך."

שירה (מלווה את כוס הקפה במבטה ומנסה לשלוח יד לעברה) : "גווווו. גוווווווווווו."

רועי: "עוד לא, שירה. יקח עוד זמן, אבל בסוף תקבלי קפה משלך."

אחת שיודעת: "אתה יודע מה יקרה בסוף, נכון? היא לא תאהב קפה."

רועי: "לא נורא. העיקר שהיא תאהד את מנצ'סטר יונייטד."

אחת שיודעת: "ומה אם היא לא תאהד את מנצ'סטר יונייטד?"

רועי: "לא נורא. העיקר שהיא תאהב גינס."

אחת שיודעת: "ומה אם היא לא תאהב גינס?"

רועי: "לא נורא. העיקר שנמצא לה משפחה אומנת שתאהב אותה."

שירה: "גוווווו"


Responses

  1. ועל זאת אומרים באינטרנטים: לולז :))

  2. ממש ריגשת אותי כשהגדרת אותי "קצת פחות גבוהה"🙂

  3. 3>
    לשלושתיכם

  4. עאלק מתקרב לאמצע שנות השלושים של חייו… יא צפל"ד!

    • אחד שלא יודע,
      טכנית, אני מתקרב לשנות השמונים לחיי. הכל יחסי.

  5. אתה בכלל יודע כמה פעמים אתה יכול למות לפני גיל שמונים?🙂

    • המממ. אתה מצטט אותי. אני חושב שאני מתחיל לקבל מושג ותוהה אם יש לקלל בערבית.

  6. מי ששותה גינס אמור להיות אוהד של בלפסט סלטיק לא? ומי ששותה קפה טוב אמור להיות אוהד של גלאטסריי, נראה לי שדי פיצלת את הנאמנויות שלך כדי לצאת בסדר עם כולם.

  7. חלילה לך. יש כאן נפשות רכות שעלולות להעלב עד עמקי נשמתן.

    • הן לא יודעות ערבית. אבל יתכן שהן צפו בסטארשיפ טרופרס והתחשלו.

  8. אם היא לא תאהב גינס, אני אקח אותה תחת חסותי. היא תהיה בידיים טובות ואוהבות, מבטיח.

  9. הורים יקרים – הבנתי מה תעשו אם לא תאהב. מה תעשו אם כן תאהב, למשל, "נס על חלב", או את ארסנל..
    לעולם לא מוקדם צדי להתחיל בחינוך!!!

    • ענת,
      אני לא רואה את הסתירה. הרי אם היא אוהבה נס על חלב, משמע שהיא אינה אוהבת קפה. ואם היא אוהדת של ארסנל, משמע שהיא אינה אוהדת של מנצ'סטר יונייטד. התחליף שהיא מוצאת לדבר האמיתי פחות מעניין מהעובדה שהיא בחרה לנסות תחליף ולא את הדבר האמיתי.

  10. הוי רועי, אבל היא תתעקש שנס על חלב זה כן קפה! וארסנל זה כן כדורגל ומנצ'סטר זה פויה! מה יהיה אז??

    • ראשית, לא טענתי שרק מנצ'סטר יונייטד זה כדורגל. ארסנל, אני מודה, זה גם כדורגל. אני לא מסתפק בזה ששירה תאהב כדורגל, אני רוצה שהיא תאהב כדורגל של קבוצה ספציפית.
      ואם היא חלילה תטעה לחשוב שנס על חלב זה קפה, הרי שהיא לא אוהבת קפה. אני באמת לא רואה איך מה שאת אומרת סותר את מה שאני אומר.

  11. זה לא אמור לסתור – זה אמור לעורר את השאלה – מי צודק בקשר ל"מהו קפה" (ועוד שאלות חשובות). אם אתה תצדק תמיד ובכל פעם – אין בעיה מסוימת אבל יש בעיה מסוג אחר. אם תתן לשירה לנצח מדי פעם – תצטרך אולי להודות שנס על חלב זה כן קפה.

    • אני צודק בקשר ל"מהו קפה". אני גם צודק בקשר ל"מהי בירה". אני מצטער מאוד, זה לא דמוקרטיה פה (וגם אם זו היתה דמוקרטיה הייתי אומר שאפילו לדמוקרטיות יש קווים אדומים שאסור להן לחצות אם הן רוצות להמשיך ולהיות דמוקרטיה. אצלי הקווים האלה עוברים בקפה נמס (בין אם על חלב ובין אם לאו) ובקרלסברג.

  12. אוקיי… צודק מי שצודק אחרון.. ואולי זה לא יהיה אתה..🙂

  13. אני מקווה שאתם אשכנזים, כי שמעתי שיש יותר ביקוש לאמץ ילדים תכולי עיניים…

    • לפי הרב משולם דווקא לתימנים יש ביקוש היסטרי.

  14. […] ארבעה שבועות פוטרתי ממקום עבודתי. מאז אני יושב בבית, מחנך את שירה ומחפש עבודה. מכיוון שתהליך חיפוש העבודה הוא תהליך די […]

  15. […] שירה היא אוהדת של מנצ'סטר יונייטד. אין לה ברירה, למסכנה. פחות או יותר מיום שנולדה מחנך אותה אביה לכך. כשמורמות גבות, יש בפי האב תשובה חד משמעית: "זה אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל באינדוקטרינציה". […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

