פורסם על ידי: רועי רוטמן | 7 בפברואר 2011

הבלוג מבקש לעמוד על זכויותיו

כבכל יום שישי, גם ביום שישי האחרון פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות" המדור הסאטירי "אפעס". יפתח, שמשום מה קורא את גרסת הפרינט של העיתון, דיווח לי באמצעות הודעת טקסט סלולרית (מה שהצעירים, כך מוסרים לבלוג מקורותיו, מכנים "עסעמעס") שאחד הפוסטים שפורסמו בבלוג הזה בשבוע שעבר מצא את דרכו אל פיה של הפרסונה האפעסית של אמנון אברמוביץ'. הבוקר הלכתי ובדקתי את העניין, וגיליתי שלא רק שיפתח צודק, אלא שציוץ שצייצתי בשבוע שעבר עבר פרפראזה קלה והגיע אף הוא אל המדור, כביכול מפיו של מיכה חריש.

אני רוחש, אמנם, כבוד רב ל"אפעס", למיכה חריש ולאמנון אברמוביץ', ומאמין כי מדובר באסופת מוחות מבריקה במיוחד, אבל איכשהו נראה לי שצירוף המקרים גדול מכדי להיות צירוף מקרים.

לוי אשכול היה אומר: "תנו לי אשראי!"

-=-

פניתי אתמול ל"אפעס" וביקשתי את התייחסותם לסיפור, בטרם אפרסם את הפוסט. עד למועד זה לא קיבלתי את תגובתם, ועל כן אני נאלץ לפרסמו בלעדיה. ככל שתתקבל תגובה לאחר פרסום הפוסט, אעדכן אתכם.

לינק לפוסט הזה נשלח גם למגזין "העין השביעית" ולבלוג "Velvet Underground".


Responses

  1. איתך במאבקך הצודק! לרשעים לא תהי נחמה.

  2. יובהר כי אני דואג לא לשלם על גרסת הפרינט של העיתון, וכי בעל הבלוג נהנה מסקירה שבועית של הקריאה, כך שלמעשה גם הוא עוקב אחרי העיתון.

  3. קיצור דרך: לאפעס (צ"ל בכלל "עפעס") יש עמוד בפייסבוק וכל שבוע מעלים שם את העמוד הסרוק מן האידיוט.

  4. אתה יודע מה? אני לא אהיה המומה מדי אם הם ראו והושראו. נדמה שהמון עיתונאים מתרוצצים בין פייסבוק לטוויטר לקבל רעיונות.
    מצד שני, יש להם פס תורמים למטה, ועד כה נראה לי שהם לא מהססים לתת קרדיט לרוב. מעניין יהיה לשמוע את תגובתם.
    (למה לוי אשכול כתוב בלבן? משפט מעולה!)

  5. אני לא מאמין שרק ביקשת התייחסות ולא שלחת להם מכתב "מרשי" וכולי

  6. ואנדר, תודה.

    יפתח, לפי ההיגיון הזה, יש לי מנוי ב"אטרף".

    תמר, כן, דרך עמוד הפייסבוק הגעתי לטור האחרון וגיליתי שיפתח צדק בדיווחו.

    רוני, בשבועות האחרונים שמעתי כמה פעמים על ציוצים וסטאטוסי פייסבוק שחלחלו ל"אפעס". יכול להיות שהעובדה שזה קרה לי שברה איזה גב של יען.

    יוסי, אני לא אוהב עורכי דין.

  7. http://room404.net/?p=34982

  8. מהיכרותי עם הנפשות, אני לא מאמין שהם העתיקו ממך. יותר סביר שמישהו אחר חשב על אותן בדיחות. זה קורה המון בוואן ליינרים כאלה, אני נתקל בזה בעצמי כשאני כותב משהו ומישהו אחר כותב משהו דומה, או כשאני מגלה בדיעבד שמישהו כתב לפני את אותו הדבר.

  9. גרשוני ועידוק,

    אין לי בעיה עם Great Minds בדרך-כלל. אני רואה את זה קורה בטוויטר מדי יום (גם לי). אלא שנדיר שאני רואה צייצן א' שחוזר על ציוץ של צייצן ב' פעמיים ביום. זה קורה בצורה הרבה יותר רנדומלית. ואיכשהו קיבלתי את התחושה, גם מאנשים אחרים שאיתם אני מנהל יחסי עוקב/נעקב, של"אפעס" (וגם ל"ארץ נהדרת") זה קורה יחסית הרבה (ולווט התייחסה גם היא לסיפור. למרות שהיא בגדול חושבת כמוכם, גם היא מציינת את "אפעס" ו"ארץ נהדרת" כממחזרים).

    אני חושב שרוני, באחת התגובות הקודמות, קלעה קרוב יותר למטרה: הכותבים מחפשים חומרים במולטיספירה (ועידוק, אני נותן לך רשמית קרדיט על הביטוי), ולפעמים הם מקבלים קצת יותר מדי השראה.

  10. לדעתי ההסבר הוא לא זה ולא זה: הכותבים לא מחפשים חומרים אלא מתעדכנים כל הזמן בכל הנעשה במולטיספירה, בלי קשר למדור, בהיותם אנשים יצירתיים ערניים, מעודכנים ומחוברים למתרחש. תוך כדי מעבר מתמיד על כל האתרים השונים הרבה רעיונות נכנסים לראש וחלקם עוברים מיד לתת מודע. אחר כך, כשהם יושבים לכתוב את החומרים, הרעיון צץ לו כאילו מעצמו, והם כבר לא זוכרים שראו אותו אצל מישהו אחר.
    ואם בכל זאת באמת גנבו והעתיקו – תראה להם מה זה.

  11. אני גם לא אתפלא אם מדובר בצירוף מקרים (למרות שאני לא שולל לגמרי את האפשרות שמדובר בהעתקה). אני נתקל כל כך הרבה פעמים בטוויטר בציוצים זהים לגמרי גם כשברור שלא מדובר בהעתקה, למשל כשאני מגלה שמישהו צייץ לפני משהו שבכלל לא ידעתי על קיומו. צריך בכל זאת לזכור ש:

    א. מדובר בהתייחסויות לאירועים אקטואליים.
    ב. מדובר באנשים בעלי חוש הומור דומה (חוש הומור "אירוני ומודע לעצמו" כמו שמישהו פעם ניסח בטוויטר).

    במקרים רבים התוצאה המתבקשת מהצירוף של שני הנתונים האלה הוא שאותה בדיחה תצוץ אצל מספר אנשים שונים בלי שום קשר ביניהם. סוג של צייטגייסט, אם תרצה.

  12. הכותרת אומרת 'הבלוג מבקש לעמוד על זכויותיו' ובכן מהם זכויות הבלוג? האם יש אמנת כבוד הבלוג וחירותו? האם אפשר לדווח על פגיעה בזכויותיו של בלוג ולמי? וחוץ מזה האם הזכויות אוהבות שעורך דין בגובה 2 מטר עומד עליהן? ואם אני ממציא בדיחה ומספר אותה לחבר האם יש את מי לתבוע כשאיזה סטנדאפיסט עושה ממנה אחר כך הרבה כסף?


כתיבת תגובה

קטגוריות

