פורסם על ידי: רועי רוטמן | 28 באוגוסט 2011

אבן מתגלגלת

לקראת סוף הטיול שטיילנו אחת שיודעת ואני בדרום מזרח אסיה, אזלו לי ספרי הקריאה. נגמרו (ונשלחו הביתה) הספרים שהבאתי מהארץ, אזלו הספרים שקניתי פה ושם בחנויות של ספרים משומשים, מוצו מדריכי הטיולים. זו הסיבה שבאחת הבקרים בהם שהינו באי קו-פיפי נכנסתי לחנות ספרים משומשים וחיפשתי לעצמי משהו לקרוא. זמן רב הפכתי והפכתי בספרים, אך לא הצלחתי למצוא משהו מעניין. אחרי כעשרים דקות נתקלתי בספרון בכריכה רכה ובו אוסף סיפורים של הסופר האנגלי סומרסט מוהם. שמו היה מוכר לי משיעורי האנגלית בתיכון (בהם הקדשנו זמן מה ללימוד Mr. Know-All פרי עטו של מוהם), והיתה לי תחושה שגם אמי המליצה עליו מספר פעמים. עלעלתי קלות בספר, לקחתי אותו וניגשתי לקופה, שילמתי עליו 30 באט (נדמה לי) ויצאתי.

כשהתחלתי לקרוא בספר, הסתבר לי שאת העניין החשוב ביותר בעותק שרכשתי הצלחתי להחמיץ בעלעול החפוז שעלעלתי בו בחנות הספרים.

-=-

ספר שהצטרף לספרייתה של הגב' בוורלי בונד ב-22 בפברואר, 1946 הצטרף לספרייה שלי כמעט 63 שנה לאחר מכן, ב-4 בפברואר 2009. והוא עשה את זה בתאילנד.  אותי זה קצת ריגש.

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. לגמרי מבין את ההתרגשות.

    פעם נכנסתי עם חברים למתחם התחנה, הרבה לפני שפתחו אותו לקהל והוא היה אז לא יותר משרידי תחנת רכבת עותמנית מתפוררת. בין ההריסות שם מצאתי את הספר מלך בשר ודם של משה שמיר.
    היה עליו שם אבל הוא היה מחוק לגמרי.

    עד היום אני ממש סקרן לגלות מה הדרך שהספר הזה עבר כדי להגיע לספריה שלי.

  2. אני זוכרת רק סיפור אחד של סומרסט מוהם, אבל הוא אולי אחד הסיפורים הנהדרים ביותר שאני מכירה. אני מדברת כמובן על "פגישה בסומטרה" (חלק כותבים "סמארה") ולא פעם האלמנטים מהסיפור באו לידי ביטוי בחיי האישיים.
    ומעבר לזה, אני תמיד אוהבת להתקל בפיסות היסטוריה קטנות🙂


כתיבת תגובה

קטגוריות

