פורסם על ידי: רועי רוטמן | 26 באוקטובר 2011

אתם נשמעים לי טוב

בצהרי יום השישי הראשון של חודש יולי 2002 דיברתי בטלפון עם אלון. "אתה תראה", אמר אלון, "שגבי ינון יקדיש הערב את 'סקסופון' לזכרו של ריי בראון". באותה תקופה חשבתי, לתומי, שלא הרבה אנשים יודעים מי היה בראון, אז הגבתי בביטול: "זה לא דיזי גילספי או משהו. אל תיסחף", אמרתי. כמובן, אלון צדק ואני טעיתי. ינון אכן הקדיש את תכניתו לבסיסט הנהדר, שנפטר בתחילת אותו שבוע.

בצהרי יום השישי אחר, בסופו של חודש אפריל 2004, תהיתי ביני לביני אם גם הבסיסט נילס-הנינג אורסטד פדרסן, שנפטר כמה ימים קודם לכן, יזכה לכבוד דומה מינון. פדרסן היה בסיסט לא פחות מוכשר מבראון, אבל בשונה מבראון, הוא לא היה מהדמויות החשובות בהיסטוריה של הג'אז. על כן, הייתי סקפטי. ינון שוב תפס אותי לא מוכן.

כשהפסנתרן אוסקר פיטרסון נפטר בסוף דצמבר 2007 כבר הייתי למוד ניסיון, וידעתי לפנות לעצמי במיוחד את הזמן כדי להקשיב לתכנית שהקדיש לו ינון.

-=-

הרומן שלי עם עולם הג'אז התחיל, כמו שכבר סיפרתי לכם, באלבום ובו הקלטת הופעתו של אוסקר פיטרסון בפסטיבל הג'אז של מונטריי ב-1977. מי שניגן על הבס באותה הופעה היה פדרסן, שהדהים אותי בוירטואוזיות שלו. מכיוון שכל כך נהניתי מהאלבום ההוא, הלכתי וחיפשתי אלבום נוסף של פיטרסון. האלבום שמצאתי היה Night Train, ובו ניגנה השלישייה של אוסקר פיטרסון הרבה מאוד שירים יפים. הבסיסט של אותה שלישיה (שעבד שנים ארוכות עם פיטרסון) היה ריי בראון. כך קרה, אם כן, שביסודה של אהבתי לג'אז נמצאים פסנתרן קנדי, בסיסט דני ובסיסט אמריקאי.

כמה שנים אחרי ההאזנה הראשונה ההיא גיליתי שבאותו פסטיבל שבו עבורי הכל החל, מונטריי 1977, קיימו השלושה האלה גם הופעה משותפת. אחד הקטעים היפים מתוכה הוא זה.

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. אחלה פוסט. אוהבת מאוד את פיטרסון. וגם אני סבורה שצריך להפיל את ממשלת ביבי.

    • מירי, תודה. ואם את אוהבת את פיטרסון, את מוזמנת לעבור לשני הקישורים שכללתי בפוסט. בשניהם יש עוד פיטרסון.

  2. יש! שנים תהיתי איך נקראת נעימת הפתיחה של "סקסופון" וכאן סוף סוף מצאתי. תודה!

    • דניאל, ברוך בואך. אני שמח שמישהו מפיק תועלת שימושית מהבלוג.


כתיבת תגובה

קטגוריות

