פורסם על ידי: רועי רוטמן | 20 בדצמבר 2011

רוח התקופה

המנהיג האהוב של צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, הלך לבית עולמו לפני מספר ימים. האיש, שהנהיג פולחן אישיות להאדרת שמו ברחבי המדינה בה שלט, בוודאי היה אומר שדבריו אלה של דן כנר, על מנהיג  אחר, הם אמנם צעד בכיוון הנכון, אבל עדיין דרוש להם שיפור קל:

-=-

אחרי שצפיתי לראשונה בקטע, מיהרתי להתייעץ עם עמיתיי העורכים באתר "המדרון החלקלק" ולשאול האם לדעתם הדברים ראויים לפוסט במדרון. כצפוי, תשובתם היתה שלילית. למעשה, תשובתם היתה שלילית מסיבה טובה מאד. המדרון החלקלק עוסק בתיעוד אירועים קונקרטיים יותר. אנחנו מתעדים חקיקה לא דמוקרטית, תופעות של גזענות ואלימות, כפיה דתית, אפליה ועוד ועוד. הנאום שהושם בפיו של דן כנר אינו אף אחד מאלה, ועל כן אין מקומו במדרון החלקלק. אבל עם זאת, הנאום הזה, שמיטב הרפובליקות הדמוקרטיות העממיות בעולם היו יכולות להתהדר בשכמותו, הוא בהחלט נאום שמעיד על מצבה העגום של הדמוקרטיה הישראלית. רוח המפקד, הצייט-גייסט שנושב מלשכתו של בנימין נתניהו, קרם עור וגידים והתגלם בגופו של דן כנר. לא לעתים קרובות אנחנו זוכים להצצות מעוררות יראה שכאלה אל זרם התודעה של המנהיג האהוב.

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. אבקש בהכנעה להזכיר לדן כנר ולמי שכתב את שיר ההלל הזה, שזו חוכמה קטנה מאוד "להבין ראשון את גודל האירוע" כשעכוזך עולה באש. מנהיג אחראי מבין את הסיכונים שבמערך כבאות מיושן ומוזנח עוד לפני שחצי מדינה נשרפת. בכבוד רב, עוכרת ישראל שהבינה את גודלם של אירועים עוד לפני שאליעזר בן יהודה הגה את המילה "אירוע". או משהו כזה.

    • המלה "ארוע" מופיעה אצל רש"י, בזבחים ז'.

      מכאן אפשר להבין רק דבר אחד: נתניהו המציא את רש"י.

  2. אני חושב שהתכוונת לכתוב "ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של מנהיגנו הנצחי, שמש העמים, ראש וראשון למגינים על המדינה והעם ושיאן העולם בריצת 100 מטר, מר בנימין נתניהו".

  3. אני רוצה לקוות שכשאתה כותב בכל פוסט "ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו", אתה לא מתכוון לבין ז'ונג אויל בעצמו, וזאת משני טעמים:
    1. כי אני אוהבאותו
    2ץ כי זה מתחיל להיות מסוכן

    חוצמזה אתה כותב מצויין

  4. יובל, באמת הייתי אמור להכניס משהו בסגנון הזה, אבל לשכת ראש הממשלה התרשלה בהעברת דף המסרים שלה עד לדד-ליין לפרסום הפוסט.

    יוסי, תודה. אני חושב.

  5. אני סבורה שהנאום בהחלט חלק מהמדרון החלקלק, אולי לא ע"פ החוקים שהתוותם באתר המדרון,
    אך ניסוח הנאום שנכתב ע"י כותב/י הלשכה הממומן/ים ע"י מסים פרי עבודתנו, לנאום שכל מטרתו לקדם למעשה את אחד האחראים למחדל ובכך אחראי ישירות למותם של אותם אנשים, מהווה חלק מהנורמות שנשתרשו ב"עלאק" דמוקרטיה הישראלית. כן, זה רק נאום מגוחך ופאתטי, וכן,לדעתי זו עוד אבן דרך המייצגת את היחס למשלמי המיסים ולבני אנוש בכלל בממשלה נפוחה זו המייצגת את דרכי פעולתה.
    אני תומכת בדעתך: יש להפיל את ממשלתו של נתניהו.

    • חכי ותראי איזה נאומים יישא הקומיסר דן קנרסקי כשליברמן יהיה פה השליט.

  6. דינה, את מוצאת את עצמך חולקת מוח גדול עם אריה אלדד שאמר אתמול שמרד החשמונאים פרץ בהרי בנימין, הקרויים על שמו של ראש הממשלה. אני בטוח שאת מאוד מרוצה מהסירה שבה את יושבת.

    ריי-וי, אני מסכים. וכמו כן, אני מודה על העזרה הטכנית.

    עדו, הוא לא ישא נאומים כשליברמן יהיה פה השליט. מה ליברמן צריך שיזכירו לו שביבי גדול?

  7. […] כבר השבוע במפגן של פולחן אישיות כמעט חסר תקדים בישראל (או שלא). אנשים רבים מצדיקים את החגיגות האלה בטענה שפרס הוא […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

