פורסם על ידי: רועי רוטמן | 12 במרץ 2012

קשה באימונים, קל בקרב

במהלך שירותי הצבאי ערך צה"ל תרגיל רחב היקף שנועד לבדוק מוכנות למלחמה איזורית. על מנת, אני מניח, לחסוך במשאבים (ואולי גם כדי למנוע העלאת מתיחות עם שכנינו חמי המזג), התרגיל היה תרגיל מתודי: במקום להזיז כוחות בשטח, הזיזו כוחות על הלוח. התרגיל היה אמור להימשך חמישה ימים, אבל לאחר שלושה ימים הופסק לפתע, בלי הסבר. השמועות שפשטו בבסיס בו שירתתי, שאין לי מושג האם הן מבוססות או לא, גרסו כי התרגיל המתודי הופסק כאשר כוחותיו המתודיים של הצבא המצרי המתודי הגיעו, מתודית, לתל אביב המתודית.

-=-

בסוף השבוע האחרון, חיסלה ישראל את זהיר אלקיסי. העילה הרשמית לחיסולו היא שהאיש תכנן פיגוע משולב משטח סיני לישראל. בשולי הדברים מוזכר גם שהוא היה ממתכנני הפיגוע ליד אילת בקיץ האחרון, כאילו שראש הממשלה שלכם לא יצא לתקשורת שעות ספורות אחרי הפיגוע ההוא וטען כי האחראים לא באו על עונשם ושהם אינם עוד בחיים (וכדאי לקרוא מה יוסי גורביץ כותב על הדברים האלה כאן וגם כאן). התוצאה הישירה של החיסול הזה היתה שהאנשים הטובים ברצועת עזה החלו להמטיר רקטות על דרום הארץ. למרבה המזל, מערכת "כיפת ברזל" הוכיחה את עצמה כמערכת יעילה למדי, והצליחה ליירט רקטות רבות ששוגרו לעבר ישובי הדרום.

-=-

ואני תוהה אם העילה האמיתית לחיסולו של זוהיר אל-קיסי בסוף השבוע האחרון היה הרצון להבעיר קצת את השטח כדי לבחון את כיפת ברזל בתנאי קרב אמיתיים אך מבוקרים, כי כמו שאנחנו כבר יודעים – תרגילים מתודיים הם לא הצד החזק שלנו ואסור לנו להסתפק בהם.

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. מצטרפת לסברה (ואולי לקריאה) שיש להפיל את הממשלה הזאת, גם, אבל לא רק, בגלל ביבי.

  2. אני חובב קונספירציות כמו כל אחד, אבל דווקא בעניין זה אני די מסופק, לפי הערך על כיפת ברזל בויקי תוכל לראות שכבר היו לא מעט יירוטים מוצלחים באירועים שונים שכללו מספר רקטות בו זמנית וכ'ו, אני יכול לומר לך שהערך הזה התעדכן באופן כמעט שוטף בשנתיים האחרונות (אני רק תרמתי את התמונה הראשונה). אם אתה כבר רוצה, אפשר לשער שהמטרה הייתה לבצע אימון רטוב ללוחמי הסוללה החדשה, אבל לדעתי יש קונספירציות טובות בהרבה מזו.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%AA_%D7%91%D7%A8%D7%96%D7%9C#.D7.A4.D7.A8.D7.99.D7.A1.D7.94_.D7.9E.D7.91.D7.A6.D7.A2.D7.99.D7.AA

  3. איה, אני מסכים שהוא לא האשם היחיד, אבל זו עדיין הממשלה שלו.

    אמיר, אני לא יודע עד כמה אני מאמין בעצמי בתיאוריה הזו. בכל מקרה, די ברור מהמספרים שמצויינים בלינק הזה שבימים האחרונים כיפת ברזל התמודדה עם יותר רקטות מכפי שהתמודדה בכל שאר פרק הזמן מאז הפיכתה למבצעית. מסוף מרץ 2011 ועד תחילת מרץ 2012, התמודדה המערכת עם 44 רקטות וירטה 33 מהן. בשלושת הימים האחרונים התמודדה המערכת עם כמעט פי שלוש רקטות, בפרק זמן קצר בהרבה.

  4. וואוו, אתה קצת פראנואיד לא?

    • אמיליה,
      אני לא בטוח שהרעיון הזה, שאני לא מאמין בו במאת האחוזים, הוא הרבה יותר פרנואידי מהרעיון לפיו הסיבוב הזה נועד להכשיר את הלבבות לקראת תקיפה באיראן (שהוא רעיון הרבה יותר נפוץ ומקובל). אני לא חושב שהתפרעתי פה.

  5. לא ברור לי למה אתה רוצה להפיל את ממשלת נתניהו אם כל הסקרים מורים שהפופולריות שלו בעליה. במקום זה אתה צריך לכתוב "ומלבד זה יש להעניק שכל לעם היושב בציון".
    רל"ש סוטה, איש סוד קרוב שיוצא נגדו, מחאת האוהלים, שביתת הרופאים, מתנחלים תוקפים את צה"ל, מחירים עולים בזמן שטיקונים עושים תספורות חוב ועכשיו כל הדרום יושב במקלטים והפופולריות של ביבי רק עולה. מוזר מאד.

  6. הנה ההסבר:
    http://www.themarker.com/markets/1.1662766

  7. נשמע לי קצת מורכב להגיד שזה נעשה כדי לבחון את כיפת ברזל. הממשלה שנמצאת עכשיו בשלטון אינה מתפקדת כמו שצריך בהרבה תחומים כגון התחומים החברתי והכלכלי.
    מה שחשוב לדעתי זה שכיפת ברזל תפקדה מעולה למול הטילים מרצועת עזה. כי שלום עם אויבנו מרצועת עזה לא יהיה במאה הקרובה.


כתיבת תגובה

קטגוריות

