פורסם על ידי: רועי רוטמן | 31 במאי 2012

ערפו את ראשו

מפעם לפעם עוסק הבלוג הזה בשירי הילדים שמנעימים את זמנה של שירה, והנה הגיע הזמן להקשיב לעוד שיר כזה.

-=-

יושבת לה שירה, מאזינה לשיר הזה ולומדת על החיים. שהרי, השיר הזה מתיימר ללמד את הילדים המאזינים לו אמיתות חשובות. שתיים ועוד שתיים הם באמת ארבע, ארבע ועוד שתיים הם באמת שש ואבא של אבא הוא אכן סבא. אלא שאז מגיעה שורה בעייתית מאוד. מה זאת אומרת, "פיל בלי ראש הוא טיפש"? צריך להיות די טמבל כדי לא להבין שהשורה הנכונה צריכה להיות "פיל בלי ראש הוא פיל מת".

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. המילים המקוריות של השיר בכלל לא כוללות פילים. זה "ההיפך מאין זהו יש" ו-"חמש אצבעות יש ביד / מי שרוצה זאת לדעת, ישיר את השיר וילמד". לא ברור לי מאיפה חיים יבין הפליץ את הפילים האלה.

    וכן, גם הגר אוהבת את השיר. וגם פילים.

    • עדיגי, אני מכיר את המלים האלטרנטיביות, אבל לא מצאתי מקור שיראה לי מה היה קודם.

  2. אני תמיד חשבתי שבשיר הזה יש לקרוא את השורה כך "- פיל בלי ראש הוא… – טיפש!" כלומר שהנשאלת סונטת בשואל על השאלה המטופשת (כי באמת מה התועלת בפיל בלי ראש?)

  3. גיגול זריז מצא את המילים המקוריות בשירונט: http://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=806&wrkid=10604

    אגב, חפירה נוספת העלתה כי הגרסה האלטרנטיבית נכתבה לכבוד תקליט ילדים בהשראת הסדרה ״בבר״. ופיל בלי ראש הוא אכן טיפש. לא שפיל עם ראש הוא שיא האינטליגנציה.

    • פיל הוא דווקא חיה מאוד אינטיליגנטית. ואני לא אומר את זה רק כמי שנקודת הייחוס שלי היא יען.

  4. הכי חשוב הוא שחיים יבין יודע לשיר. מתי הדואט עם יורם ארבל?

  5. אכן תמונות קשות. חיים יבין לא מבין שהשירה והוא לא חברים.


כתיבת תגובה

קטגוריות

