פורסם על ידי: רועי רוטמן | 28 באוקטובר 2012

חבורה שכזו

חווה אלברשטיין נמצאת בבעיה. כבר עשרות שנים שהיא תקועה עם אותם אנשים, ואין היא יכולה  להחליפם באחרים. הם היו איתה בגן, הם היו איתה בבית הספר, בתנועה ובצבא. הם מלווים אותה כל חייה, והיום הם עומדים יחד איתה ורגלם האחת בקבר. אלברשטיין לא אוהבת את המצב הזה, אבל היא הבינה שהיא לא אוהבת אותו מאוחר מדי, ועכשיו היא יודעת שהיא תקועה איתו. היא משלימה עם זה שיויו יידחף לכל אירוע בחייה, מגלגלת עיניה לשמיים ומהמהמת לעצמה צליל או שניים.

-=-

לפני כמה שנים, אחרי שהושבעה ממשלתו הרעה של בנימין נתניהו, כתבנו, יפתח ואני, גרסה משלנו לפזמון השיר הזה (אם כי הנפשות הפועלות השתנו מעט עם הזמן). גם אנחנו, כמו חווה אלברשטיין, שרים אותו מתוך השתתפות עמוקה בצערנו.

יחד עם מיקי "הרי"ש"
ועם בגין "בול עץ"
ועם ליברמן "ג'ורה",
יחד עם בוגי "ינשוף"
ועם לימור "פרצוף"
וסטיב "עמוד בצד",
יחד עם לנדבר "'סתכל"
ועם פואד "מקל"
ועם בוז'י "בלורה",
וכמובן גם עם כץ הקטן
וסטס
וביבי גם.

-=-

ומלבד זאת, ועל מנת שלא נמצא את עצמנו בעוד כך וכך שנים מגלגלים עיניים ומהמהמים בהשלמה עם מר גורלנו, אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. מילא פוטד "מקל" אבל כץ ה"קטן"??

  2. פעם, כשחווה אלברשטיין היתה צעירה, ושרה שירי אהבת מולדת בנוסח "מרדף", לא יכולתי להקשיב לה, המילים פגעו במה שהאמנתי שיכול להביא את השלום. אחר כך, כשהפכה מרדנית ושרה שירי מחאה וחירות – וזכורים לטוב שיריה ,הקוסם, לונדון וחד גדיא, – יכולתי להנות ממנה ומשירתה ללא חשש טומאה וטרפה. ואגב ביבי נתניהו, תנועת המחאה היתה יכולה וצריכה לדרוש את הפלתו, ובגלל שלא עשתה זאת, אנחנו נצטרך לסבול אותו עוד כמה שנים. אבל לדרוש להפיל אותו בכל מחיר, כולל מחיר ההצבעה לכל מיני רע במיעוט – זה לא. אני מאחלת לעצמנו שתנועת המחאה תקום מחדש, שחווה אלברשטיין הגדולה תשיר בה ותהיה מוכרת גם לדור הצעיר, ושהיא תצמיח אלטרנטיבה אמתית לביבי, לכיבוש ולשלטון הטייקונים.

    • מיכל, ברוכה הבאה.
      אני מסכים עם דברייך, להוציא נקודה אחת. אני קורא את "מרדף" אחרת לגמרי, ואני יודע שאני חלוק כאן עם כותבו. "מרדף", מבחינתי, הוא שיר שכמוהו כתיבת פנדורה – כולו קינה איומה וקורעת על המציאות הנוראה – ואחת היא מי גורם לה – ובסופו שביב של תקווה.
      כתבתי פעם פוסט שבו רפרנס לשיר הזה, ואני עדיין עומד מאחוריו – https://roeerotman.wordpress.com/2012/04/25/pursuit/


כתיבת תגובה

קטגוריות

