פורסם על ידי: רועי רוטמן | 12 בדצמבר 2012

מספרים יפים

אנשים אוהבים מספרים יפים. הם אוהבים מספרים פלינדרומיים, הם אוהבים מספרים שמתחלקים בשלוש, הם אוהבים מספרים שיש בהם חוקיות. זו הסיבה שאנשים נהנים להסתכל היום על לוח השנה ולציין לעצמם בסיפוק "ה-12.12.12. מספר יפה". אלא שלפעמים אנשים לא מסתפקים בכך, ומכניסים לעצמם לראש את הרעיון שאומר שאם הם לא יתחתנו ביום הזה, כל מערכת היחסים הזוגית שלהם אינה שווה דבר וחצי דבר. אותם אנשים סבורים, כנראה, שאם הם יתחתנו בתאריך שנראה קצת פחות טוב על ההזמנה, איש לא יזכור את חתונתם והם ימצאו את עצמם גרושים בטרם תחלוף שנה.  מהסיבה הזו, אנשים רבים התאמצו לשריין לעצמם את התאריך הזה כתאריך החתונה, חשבו על זה הרבה זמן מראש והשקיעו בכך סכומי כסף ניכרים. אני לא רואה איך אני יכול לבוא אליהם בטענות, בהתחשב בעובדה שגם אני השקעתי הרבה מחשבה בתאריך החתונה שלי ובחרתי אותו הרבה מאוד זמן מראש.

-=-

בפברואר 2005 היינו, מי שאז עוד לא היתה אשתי ואני, בחתונה של חברים. במהלך האירוע קיבלנו גם אנחנו חשק והחלטנו להתחתן. אחרי ששככה ההתרגשות הראשונית, התחלנו לחשוב על הפרטים הטכניים. משעלה"א אמרה שהיא רוצה שנתחתן בחודשי הקיץ, כי חתונה באוויר הפתוח זה יותר נחמד. אני אמרתי שאין לי בעיה עם הרעיון הזה, אבל שיש לזכור שבקיץ 2005 אני אמור להתכונן לבחינות הלשכה שלי, ואין בכוונתי לערב שמחה בשמחה. "טוב", אמרה משעלה"א, "שיהיה בקיץ הבא". משעלה"א חשבה שבכך נסגר הסיפור, אבל נכונה לה הפתעה. קיץ 2006, כמו קיץ של כל שנה זוגית שאינה מתחלקת בארבע, היה קיץ שבו מתקיים טורניר הגמר של הגביע העולמי בכדורגל. "אני אשמח להתחתן איתך בקיץ 2006", אמרתי למשעלה"א, "אבל אם את רוצה חתן מתחת לחופה הזו, זה לא יהיה ביום של משחק של נבחרת ברזיל". משעלה"א הרהרה לרגע באפשרות של ויתור על נוכחותי, ידעה (עוד בטרם הפכה רשמית ל"אחת שיודעת"!) שהיא אינה בת-ביצוע, החליטה לפסול אותה ושאלה "אוקיי. מתי נבחרת ברזיל משחקת במונדיאל?". כאן נאלמתי דום. המונדיאל היה אמור להיפתח כשנה ורבע לאחר השיחה הזו. משחקי המוקדמות עדיין לא הסתיימו, ממילא הנבחרות השונות לא שובצו לבתים המוקדמים בטורניר הגמר ולוח המשחקים טרם נקבע. איך אענה על השאלות האלה?

למחרת בבוקר נכנסתי לאתר האינטרנט של פיפ"א, ומצאתי שם לוח זמנים של המונדיאל. כמובן, שמה של אף נבחרת לא צוין בו, אבל מועדי המשחקים השונים צוינו גם צוינו. שלחתי את הלינק למשעלה"א וכתבתי לה "זה הלו"ז. אי אפשר לקבוע כלום לימים שבהם הלו"ז הזה טוען שיש איזשהו משחק, כי אולי ברזיל תשחק באחד הימים האלה". תשובתה של משעלה"א היתה "אוקיי. אני רואה שני ימי חמישי בלי אף משחק לאורך התקופה הזו. ניקח אחד מהם".

כחודשיים אחרי השיחה הזו, התחלנו לחפש גן אירועים ושאר נותני שירותים. כולם שאלו אותנו "אז מתי, פחות או יותר, חשבתם להתחתן?" ולכולם השבנו: "לא פחות ולא יותר. ב-6 ביולי, 2006". באופן לא מפתיע, רוב האנשים שניסו לנחש מדוע בחרנו דווקא את התאריך הזה, אמרו "כן, 06.07.06 זה באמת מספר יפה".

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. […] Roee-geist עם סיפור יפה איך החליט על תאריך היום בו יתחתן. מחווה ל – […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

