פורסם על ידי: רועי רוטמן | 16 בינואר 2013

אזהרת ספוילר

אנשים רבים אמרו מאז שהחלה מערכת הבחירות הנוכחית שזו מערכת הבחירות המעניינת והפסיכית ביותר שזכורה להם. לכאורה, הם צודקים. מפלגות חדשות קמו, מפלגות ותיקות שינו פניהן, כמעט מחצית מחברי הכנסת ה-19 לא יהיו, כנראה, אנשים שהיו חברים גם בכנסת ה-18. ועדיין, איכשהו אני לא מצליח להתרגש מדי. כבר כמה זמן שאני מנסה להבין למה אני מרגיש ככה, והבוקר סוף סוף נפל לי האסימון. הרי כולנו יודעים שהשמאל לא ינצח בבחירות האלה. כולנו יודעים שהתקוות שאנחנו תולים במערכת הבחירות הזו הן תקוות שווא שתתפוגגנה מיד כשיפורסמו תוצאות המדגמים ב-22.1. הסיבה שאני לא מתרגש במיוחד מהבחירות האלה היא שנחשפתי לספוילר ואני יודע את הסוף של הסרט. אי אפשר לצפות ממני להתרגש באמת מ"אנה קארנינה" אם אני יודע שבסוף היא נמרחת על המסילה, נכון?

אז זהו, שלא. טולסטוי, שפרסם את "אנה קארנינה" לפני למעלה מ-130 שנה, מת זה למעלה מ-100 שנה. אין לי, או לכם, איך להשפיע על סיומו של הספר. הבחירות הן עסק אחר. במיוחד כשמדובר בבחירות הנוכחיות שהן באמת מעניינות: שבוע לפני הבחירות, ועדיין כרבע מבעלי זכות ההצבעה אינם מצליחים להחליט למי לתת את קולם. בנוסף, להבדיל מ"אנה קארנינה" – ספר עם התחלה, אמצע ובעיקר: סוף – מערכת בחירות היא לעולם לא הסוף. היא רק עוד נקודת ציון במאבק הפוליטי. אני לא בטוח שקולות המתלבטים יכולים למנוע מנתניהו להתמנות לראש הממשלה הבא, אבל הם כן יכולים לדאוג לכנסת שיש לה כוח למרר לו את החיים. כנסת שתמרר מספיק את חייו של בנימין נתניהו יכולה להביא לכך שהבחירות הבאות לא יהיו מונחות בכיסו של גוש הימין. אז אולי דווקא יש מקום להתרגש מהבחירות האלה ולעשות מה שאפשר כדי להבטיח שהמוטו הקבוע של הבלוג הזה יתממש סוף סוף, ואם לא מחר – אז מחרתיים.

לכו להצביע.

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. לכו להצביע اخرجوا وصوتوا מה גם שהפעם יש מפלגת פועלים יהודית ערבית, שבראשה עומדת אשה ערביה, המייצגת יהודים וערבים, שיש לה עבודת שטח, והמשנה את השיח הלאומני המתלהם של שני הצדדים. אז אל תתייאשו, תעשו משהו לשנות את המציאות. היאוש הוא מנת חלקם של הפסיביים.

    • תודה , אני נשאר עם מר"צ. זה לא שאין צדק בדבריהן של כל המפלגות הקטנות כמו אור , עלה ירוק דע"מ וחד"ש אבל אנחנו עוד לא בשלב שנוכל להתחיל לרדת לניואנסים ולפצל את המחנה האידאולוגי זה בדיוק מה שהפיל את הימין בבחירות 92. למה אנחנו לא יכולים להיות יותר חכמים?

  2. למרות שדעם היא אכן אופציה ראויה מאוד, יש הרבה אמת במה שאומר עדו. זו כבר לא רק שאלה של "כן-עוברת-לא-עוברת-אחוז-חסימה", זו גם השאלה מה קורה במידה והיא כן עוברת. השמאל יורכב, במקרה כזה, ממפלגה אחת בינונית ומחמש מפלגות של ארבעה מנדטים ומטה. אי אפשר לעבוד ככה. הצפיפות הזו (שכמותה רואים במידה מסויימת גם במרכז) מסרסת.

  3. אני לא מאמין… עשית לי ספויילר לאנה קרנינה.
    למה אתה חושב שרוב האנשים שנכנסים לבלוג קראו את זה כבר?

    • סוף מקולקל, למה אתה חושב שאני קראתי את אנה קארנינה?

  4. […] כמו שכתבתי לפני כמה ימים, הן רק שלב בדרך. עברנו אותן בצורה לא רעה בכלל. עכשיו […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

