פורסם על ידי: רועי רוטמן | 13 באפריל 2013

זכיה 2

לפני כמה ימים היינו בבנק, אחת שיודעת ואני, לסדר סידורים. בעודנו משוחחים עם הפקידה, נשאלנו האם יש לנו משכנתא. השבנו בשלילה. "טוב", אמרה הפקידה, "בעזרת השם עוד תקנו דירה ותהיה לכם". לא אמרתי לה שאכן, ללא התערבות אלוקית לא נראה שאי פעם נצליח לקנות דירה.

-=-

הסנטימנט מהפסקה הקודמת משותף לאנשים רבים, שמסתכלים בעיניים כלות על תלוש השכר שלהם ועל מחירי הדיור, עושים חישוב מהיר בראש והולכים לחפש איזה כדור הרגעה. יותר מדי אנשים מבינים שרק נס גלוי או – להבדיל – מוות של קרוב משפחה אוהב ועשיר יכולים להבטיח רכישת פיסת נדל"ן עם שלושה כיווני אוויר בפרבר מוריק של פתח תקווה. המצב הזה גורם לאנשים לייחל יותר ויותר לנס כזה, בהתעלם מהתוחלת של הייחול או מהמחיר שעשויה הגשמתו לגבות. וכמובן, יש לכך השלכות על אסטרטגיות של שיווק.

-=-

מי מאיתנו לא קיבל שיחת טלפון מחברת או סוכן ביטוח המציעה למכור לו כל מיני ביטוחים מביטוחים שונים? השיחות האלה, בעבר לפחות, שיחקו על קלף הפחד: "אולי מחר בבוקר תמות? אולי ידרסו את אשתך? אולי פתאום יגלו לך סרטן? אתה חייב להיות מכוסה כדי שלא יקרה אסון!". עם כל כמה ששיטת השיווק הזו מתועבת, היא לפחות מניחה שהתרחשותו של האירוע הביטוחי אינה ודאית ושהביטוח יכול למנוע את האסון. היום, לאיש אין אשליות כאלה.

לפני שלושה וחצי חודשים עשינו את מה שעושה כל בית ישראל בחודש דצמבר, וחידשנו ביטוח לרכב. כמובן, מאז אני מקבל, פעמיים בשבוע, שיחות טלפון מחברות ביטוח שונות שמנסות למכור לי את מרכולתן. שיטת השיווק שבה הן משתמשות מנסות להציג את האירוע הביטוחי לא כאסון, אלא כהזדמנות, ואולי אפילו כזכייה בלוטו. כך שמעתי מנציגת מכירות נלהבת אחת שאם במקרה אמות, אוכל לקבל מיליון שקל, ונציגה אחרת טרחה לספר לי שאצלם בחברה, אם אשתי ובתי תהרגנה בתאונת דרכים בזמן שהן נמצאות ברכב שלנו, נקבל 200,000 ש"ח מעבר לכיסוי הביטוחי הרגיל ולביטוח החיים הסטנדרטי. מחברה שלישית הבטיחו לי כמה עשרות אלפי שקלים אם אהפוך לפתע לסיעודי ומחברה רביעית הבטיחו סכום דומה לטיפולי שיניים דחופים. אחרי שלוש שיחות טלפון כאלה, אדם מתחיל לחשוב מה יעשה בכספי הזכיה ולאיזה דירה יפה הוא יוכל לעבור עם אשתו ובתו הקטנות, אם חלילה יתמזל מזלן והן תהרגנה בתאונת דרכים.

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. לחבר טוב שלי היה (אולי עוד יש) ביטוח מנהלים של מליון שקל. פעם ישבתי ליד אשתו של החבר ודודה שלה והתבדחתי על כך שהחבר שלי שווה מליון שקל, עובדה , אשתו עדיין לא הרעילה אותו כדי לקבל את הכסף.
    'את זה היא לא תעשה גם בשביל עשרה מליון', אמרה הדודה בפסקנות.
    ואז נשמע מכיוון הרעיה האוהבת מין 'אהההה…' ספקני ' עשרה מליון אמרת?' היא שאלה ונראתה די מהורהרת..

  2. לי הציעו ביטוח לסרטן, ממנו עולה שממש ממש משתלם לחלות.


כתיבת תגובה

קטגוריות

