פורסם על ידי: רועי רוטמן | 18 ביוני 2013

יום הולדת שמח, אדוני הנשיא

בעוד כחודש וחצי יחגוג נשיא המדינה, שמעון פרס, את יום הולדתו ה-90. חגיגות יום ההולדת הרשמיות נפתחות, משום מה, כבר השבוע במפגן של פולחן אישיות כמעט חסר תקדים בישראל (או שלא). אנשים רבים מצדיקים את החגיגות האלה בטענה שפרס הוא נשיא מכהן שהגיע לגיל מופלג, ומן הראוי לעשות לו קצת כבוד. אלא שהטענה הזו אינה מחזיקה מים אצל אותם אנשים שזוכרים שפסטיפרס 2013 אינו הפסטיפרס הראשון, ושקדם לו פסטיפרס 2003 (נדמה לי שאז פרס היה שר הכוסברה המכהן שהגיע לגיל מופלג ומן הראוי היה לעשות לו קצת כבוד).

בסוף השבוע, נוכח מבול הידיעות אודות חגיגות יום ההולדת של המנהיג הדגול, החלה אחת שיודעת לתהות.

אחת שיודעת: תגיד לי, שמעון פרס חושב שהוא בגן ילדים?

אני: סליחה?

אחת שיודעת: שמעון פרס, הוא חושב שהוא ילד שהולך לגן עירוני?

אני: אני לא יודע, למה?

אחת שיודעת: בגנים עירוניים מקובל שילדים שנולדו בזמן החופש הגדול, חוגגים את ימי הולדתם בסוף יוני, כדי שגם להם תהיה חגיגה בגן. זה ההסבר היחיד שאני יכולה לחשוב עליו לפסטיבל הזה.

-=-

כמובן, העמדה הזו היא עמדת מיעוט. למעשה, הקונצנזוס הרחב סביב הצורך לציין את יום הולדתו של הנשיא פרס ואת פועלו רב השנים בציבוריות הישראלית הוא קונצנזוס שמביא לעריכתן של חגיגות חוצות מגזרים והשקפות פוליטיות.

חגיגות חוצות מגזרים (אילוסטרציה)

חגיגות חוצות מגזרים (אילוסטרציה)

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. רק בדבר אחד הוא צדק במהלך חייו הפוליטיים, וזה היה כשהוא שאל: "אני, לוזר?!"

  2. via velvet underground


כתיבת תגובה

קטגוריות

