פורסם על ידי: רועי רוטמן | 22 באוקטובר 2013

למה אצביע למרצ בבחירות המוניציפליות?

בחודשים האחרונים התלבטתי למי אצביע בבחירות המוניציפליות בתל אביב. היה לי ברור שלא אצביע לחולדאי (שלמרות היותו ראש עיר לא רע, מגיע לתל אביב ראש עיר טוב בהרבה ממנו) ונטיית הלב שלי היתה להצביע עבור ניצן הורוביץ לראשות העירייה ולרשימת עיר לכולנו למועצת העיר. ההחלטה על הצבעה לעיר לכולנו, ולא למרצ, התקבלה על דרך השלילה – פסלתי את מרצ שהיתה שותפה נאמנה בקואליציה של חולדאי עד לפני כשנה. לפני כמה שבועות חל שינוי בעמדתי, והחלטתי כן לתת בסופו של דבר את קולי למרצ. גם השינוי הזה התבסס על דברים רעים שמצאתי בעיר לכולנו (התבטאויותיו הגזעניות של מדואל והרבה מאוד רפש שהטיחו תומכים של עיר לכולנו בתומכי מרצ בסביבה המקוונת שלי). אלא שעל נגטיביות בלבד לא בא לי לבסס בחירה פוליטית, ואני רוצה להגיד משהו פוזיטיבי בזכות מרצ, ולא רק לפסול את הרשימות האחרות.

במידה רבה, נדמה לי שמערכת הבחירות בתל אביב לבשה צורה של צפון מול דרום. חולדאי והורוביץ נתפסים כנציגי מרכז וצפון העיר, הלבנים והשבעים. עיר לכולנו נתפסת כנציגת הדרום המוזנח והחבול. לאורך הקמפיין שמעתי טענות לפיהן הקמפיין של הורוביץ וחולדאי לא נוכח בדרום, ומנגד בסביבת המגורים שלי – דרום הצפון הישן – לא היתה ממש נוכחות לקמפיין של עיר לכולנו. הדיכוטומיה הזו הפריעה לי מאוד. הרי אני, למרות היותי גבר אשכנזי שחי במרכז תל אביב עם משפחתו ההטרוסקסואלית, חושב שרווחת דרום העיר היא עניין חשוב מעין כמותו. מאידך, בשל היותי גבר אשכנזי שחי במרכז תל אביב עם משפחתו ההטרוסקסואלית, גם מה שקורה במרכז וצפון העיר חשוב לי. הצבעה לחולדאי (או לרשימות לווין שלו) לא באה מבחינתי בחשבון. אני פשוט לא משוכנע שהוא מתעניין מספיק בדרום העיר. אבל מנגד, עיר לכולנו לא עושה רושם של מי שמתעניינת מספיק בצפון העיר ומרכזה. נכון, מצב התשתיות, התברואה והחינוך בדרום העיר רע מאוד, אבל אני לא חושב שריכוז תשומת הלב רק שם יעשה טוב לעיר כולה.

מרצ, כך נדמה לי, מאזנת יפה בין שני הקטבים האלה. הרכב הסיעה שעומד לבחירה הוא הרכב שמבטיח לא רק דאגה לאלקטורט המיידי והברור מאליו של מרצ, אלא חשיבה מתמדת גם על ציבורים אחרים בעיר. אמנם, היא היתה חלק מהקואליציה של חולדאי ביותר מקדנציה אחת. אבל למיטב ידיעתי, בהרבה דברים עשתה מרצ חיים קשים לחולדאי (בדגש על ענייני תכנון ובניה), ובמקרים מסויימים אף פעלה בניגוד להסכם הקואליציוני. בנוסף, חולדאי אינו השטן. הוא ראש עיר לא רע, וחשוב מזה: הוא ראש עיר שאפשר להשפיע עליו. סיעה חזקה של מרצ במועצת העיר – בין אם באופוזיציה ובין אם בקואליציה – זה לא רעיון רע (וסלחו לי על הנחת נצחונו של חולדאי הגלומה במשפט הזה). גם לניסיון המוניציפלי של חברי המועצה יש ערך בעיני (וכאן לא אתאפק ואעיר שהעובדה שעיר לכולנו, שהיתה סיעת אופוזיציה נהדרת, החליפה לחלוטין את הרכב הסיעה שהיא מעמידה לבחירה היא עובדה שהיוותה שיקול חשוב בהחלטה שלא לבחור בה).

ההחלטה שלי אינה נקייה מספקות. אני מודע לכל הטענות שאפשר להעלות כנגדה. אני, אפילו, לא מנסה לשכנע איש (יתכן שממילא פרסום פוסט כחמש שעות לפני שנסגרות הקלפיות מאחר את הרכבת אפילו ביחס למעט הקוראים שלי שבמקרה גרים בתל אביב ועדיין מתלבטים).

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו. וגם להחליף את ראש עיריית תל אביב.


Responses

  1. אה הוא לא השטן? כי אחרי מה שנחשפתי אליו בפייסבוק בחודש האחרון כבר הייתי בטוח שיש לו זנב .

  2. מבחינתי העובדה ש"כל העיר" לא מתרכזת במרכז העיר צפונה, מתאזנת עם שני אלמנטים.
    האחד, המצב הטוב יחסית של מרכז וצפון העיר, שיכול להתמודד עם "הקפאה" של שיפוצים במשך 5 שנים. והשני – העובדה שכך או כך לנציגי החלק השבע של העיר יש ויהיו מספיק נציגים במועצה.

    וזה בלי להתייחס כרגע לכך שמבחינה מוסרית ומבחינת הצורך לצמצם פערים מה שקורה בדרום העיר חשוב לי אפילו שאני לא גרה שם (ובלי להתייחס כרגע לעובדה שעוד לא החלטתי סופית למי להצביע – כן, עדיין – ולעובדה שמרצ המקומיות איבדו אותי סופית באחד ההפגנות המאוחרות של #J14, כשלהבי הגיעה למקום והפגינה (חה!) בוז מוחלט למפגינים, וכשאלה נשארו בקואליציה. מרגע שגם זנדברג עזבה את המועצה, גם עלה התאנה במישור הזה התפוגג (ובכל זאת הסתייגות – כל תומך חופש הביטוי בכלל ו#J14 בפרט צריך לשמוח עם מרצ תכניס את גבי לסקי למועצה)

    • עיר לכולנו, כוסומו. מה פתאום כל העיר.


כתיבת תגובה

קטגוריות

