פורסם על ידי: רועי רוטמן | 26 בדצמבר 2013

כשבאים לקחת

תל אביב, העיר הקוסמופוליטית ביותר בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, היא העיר שבה מסתובבים ממש עכשיו, כשאני כותב את הפוסט הזה, פקחים ושוטרים ועוצרים אנשים, מבקשי מקלט, כדי לשלוח אותם למתקן כליאה מרוחק במדבר, בלי הגבלת זמן ובלי העמדתם למשפט. רק שחורים זוכים ליחס הזה, כמובן, וכבר יש דיווחים על כך שחלק מהפקחים, לפחות, מקפידים ללבוש כפפות על ידיהם. שהרי שחורים, כידוע, מעבירים מחלות.

מתקן השהיה "חולות", אליו מועברים העצורים האומללים האלה, הוא אחת הדוגמאות הנוראיות ביותר למכבסת המלים שמערבלת אותנו. מתקן שהיה פתוח, שהיוצאים ממנו נעצרים והיציאה נאסרת עליהם שוב; מתקן שהיה שממוקם, ביחס לקנה המידה, פחות או יותר בסיביר של ישראל: האזור הנידח והמבודד ביותר שאפשר היה לחשוב עליו; מתקן שהיה פתוח שבכניסה אליו ניצב השלט "לשכת התעסוקה "חולות"", על אף שלעצורים אסור לעבוד בישראל (אם כי מותר להם לעבוד בניקיון המחנה עצמו, תשע שעות ביום, תמורת 20 ש"ח. לכל היום). זה עוד לא טרזינשטאדט, אבל זה שיחדש אורווליאני.

והמעצרים האלה. אלוהים אדירים, המעצרים האלה. זה לא מעבר להרי החושך של הקו הירוק. זה לא בנגב עם הבדואים. זה בעיר שלי. עשר דקות נסיעה באופניים מהמקום בו אני עובד. ואני לא יודע מה לעשות. אז אני כותב על זה פוסט שיש בו את מה שכולם כבר כתבו. אני כותב על זה פוסט כי אני צריך להגיד את הדברים האלה, הדברים הלא מקוריים האלה, ולקוות שמישהו שאולי לא ראה את זה בעשרות הציוצים והסטטוסים יראה את זה. אני כותב את הפוסט הזה ומתפלל לאלוהים שההיסטוריה לא תשים אותי בצד הלא נכון של השיר ההוא של נימלר. ואני ממש לא בטוח שאני מאמין שיש לתפילה הזו סיכוי.

-=-

הבלוג הזה חוזר כתוכי על המנטרה "ומלבד זאת אני סבור כי יש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו" כברכמה שנים טובות. הפעם המנטרה אינה במקומה. לא משנה מה שאר מפעלותיה של הממשלה הרעה הזו ועד כמה היא מיטיבה עם אזרחיה ותושבי ארצה, הסיפור הזה לבדו מצדיק את הפלתה ואת זכרונה לדיראון עולם. אין בעניין הזה דבר להוציא רוע מנוול, גזעני, מצחין. אין שום דבר שאפשר להגיד כדי להצדיק את הפעולה הזו. פשוט כלום.

-=-

ממשלתו של בנימין נתניהו: כוס אם-אם-אמא שלך.


Responses

  1. זה 9.5 שקלים ליום: 20 שח ליום אבל עובדים 30 יום ונספרים להם רק 14

  2. היי, אני מעריכה את כתיבתך בנושא, והנה לפחות פעולה אחת שתוכל לעשות:
    https://www.facebook.com/events/206888419499464/?ref_newsfeed_story_type=regular

  3. […] הרעה של ישראל אוספת את מבקשי המקלט האפריקאים השוהים בארץ ללא אשרה (ואיך יקבלו אשרה אם איש לא בוחן את […]


כתיבת תגובה

קטגוריות

