פורסם על ידי: רועי רוטמן | 1 ביולי 2014

קורים הדברים באמת

באופן קבוע וחד פעמי

ושוב זה קורה. ילדים מתים. טרור מנוול. ואבל. אנשים מתאבלים על אנשים שמעולם לא הכירו, על אנשים שאודותיהם הם מעולם לא שמעו. לא הילדים המתים הם שיוצרים את האבל הקולקטיבי הזה, אלא נסיבות מותם. יש משמעות לנסיבות.

אתה מחפש משמעות

לפני כחודשיים נרצחה במגדל העמק הנערה שלי דדון. חקירת הרצח מתנהלת מאחורי איפול כבד, ואני אישית הפסקתי לנסות ולהבין מה קורה שם. מה שאני כן יודע הוא שהסיפור הזה עולה ויורד מהכותרות, וככל שעובר הזמן הוא יותר יורד מאשר עולה, וכשהוא כבר עולה זה לכותרת מעט יותר קטנה. אתמול התפרסם שמשפחתה של דדון דורשת להכיר בבתם כמי שנרצחה על רקע לאומני. אביה של דדון, יעקב, הסביר את הדרישה הזו בכך שהרצח הרס את הבית שלו ושל משפחתו. הדבר שיכול, לדעתו, להשיב מעט סדר לעולם הוא הידיעה ששלי דדון לא נרצחה "סתם", אלא שלמותה ניתן לייחס משמעות, ושהמשמעות הזו תהפוך את האבל עליה למשהו מעט יותר קולקטיבי, רחב ואולי גם מקל במעט על ההתמודדות.

קשה לי להיות לבדו

נורא ואיום לחיות בחברה שכדי לזכות באמפתיה ובהשתתפות הקולקטיבית שלה בכאב האישי לא מספיק שהילד שלך מת, הוא צריך למות בנסיבות ספציפיות. נורא ואיום לדעת שכדי שמשפחת דדון תזכה לדעת שהיא לא לבד, יש לשלם מחיר כבד של שנאה ואלימות. נורא ואיום לחשוב שלמוות של ילד אחד יש משמעות ושלמוות של ילד אחר אין משמעות. נורא ואיום לדעת שגם לזה וגם לזה יש משמעות, ושגם לזה וגם לזה אין כל תוחלת.

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


Responses

  1. אני לא רוצה להמעיט ולו בנעט מכאב משפחתה של שלי דדון ז"ל, אבל יתכן שהמאבק שלהם קשור בכך שמשפחות קרבנות טרור זכאיות לקבל פיצוי מהמדינה?

  2. יען, אפשר שהקולקטיביות נוצרה בעקבות הטיפול התקשורתי בפרשה ולא סביב הנסיבות? אף שאינני יכול לשלול שאופי הסיקור אכן נבע מהנסיבות, נהפוך הוא.

    • ינשוף, בוודאי. הדברים כרוכים זה בזה והם ביצה ותרנגולת.

    • בציםבציםבציםבצים. פתפותים.


כתיבת תגובה

קטגוריות

