פורסם על ידי: רועי בר-און רוטמן | 6 בינואר 2013

ברית הבריונים

לפני כמה שבועות, רחשה-געשה הביצה הפוליטית שלנו בעקבות מה שזכה לכינוי "מופע האימים של מירי רגב" (וכן, אני יודע שיתכן וצריך להתחיל למספר את מופעי האימים שלה). כולם דיברו על זה, ה"כפיים" שלה הפך למטבע לשון שגור, תכניות סאטירה לגלגו  עליה. אבל בעצם, אם חושבים על זה, זה לא כזה סיפור גדול. באה אישה וולגרית וגסת רוח והתנהגה בוולגריות ובגסות רוח. צעקה קצת, התלהמה קצת, עשתה כפיים וזהו. מה שפאר ויסנר עשה בשבוע שעבר הוא קצת יותר חמור, לדעתי.

גם ויסנר הגיע לדבר בפאנל בחירות, מול תלמידי בית הספר "אליאנס" בתל אביב. כשהגיע לבית הספר התחוור לויסנר ששלושה תלמידים נענשו בידי מנהלת בית הספר, ורדה כגן, ונאסר עליהם להיכנס לאולם בו התקיים הפאנל. ויסנר החליט להקים שערוריה, וכשהגיע תורו לנאום החל לדרוש מהמנהלת לאפשר לאותם תלמידים להיכנס לאולם, ואף איים לפוצץ את הפאנל אם דרישותיו לא יענו. לכאורה, אין בסיפור הזה יותר מאשר התלהמות רגילה של אדם שהתלהמות היא לחם חוקו. אלא שלמעשה, יש בזה קצת יותר. ויסנר, כבר במשפט הראשון שאמר, הזכיר את העובדה שהוא מכהן כסגן ראש עיריית תל אביב. במהלך דבריו הוא חזר על זה עוד כמה פעמים, בטונים הולכים וגוברים. בשלב מסויים אומר ויסנר בפה מלא: "אני סגן ראש העירייה ואני אומר לך: תפסיקי לחנך את הילדים חינוך כזה!". וזה הדבר הגרוע מכל בסיפור הזה. ויסנר מתנהג כאן לא כמשתתף בפאנל פוליטי, אלא כבריון לכל דבר, שמזכיר למי שעומד מולו שהוא יותר חזק ממנו ושיש לו יכולת לפגוע בו. ויסנר מזכיר למנהלת בית הספר שבהיררכיה העירונית, הוא עומד מעליה ולכן טוב תעשה אם תזכור את מקומה ותיישר עימו קו. כשהוא עושה את זה בשמה של הדמוקרטיה, זה מקומם עוד יותר.

יש לזכור שאנחנו לא יודעים מה עשו שלושת התלמידים שנענשו. יתכן שהם העתיקו במבחן. יתכן שהם התקוטטו. יתכן שהם השליכו כסא על מורה. יתכן שהם נתפסו מעשנים. אנחנו לא יודעים, וגם ויסנר לא ידע. עוד יש לזכור שהרחקה מפעילות בית-ספרית היא כמעט סוג הענישה היחיד שעומד לרשותם של מורים בבואם לטפל בבעיות משמעת, ושהרחקה מפעילות שהיא בגדר צ'ופר (ולא, למשל, שיעור שבו נלמד חומר שעליו ייבחנו תלמידים) היא ענישה רכה יחסית. מהסיבות האלה, צריך לתת לצוות בית הספר את הקרדיט שהעונש שהוטל אינו בלתי פרופורציוני, אלא אם יש סיבה טובה לחשוב אחרת. בוודאי שאין מקום להציב אולטימטום בריוני למנהלת ולעורכי הפאנל במקום לנסות ולברר אם יש סיבה טובה כזו ואם כן – מהי.

אמנם ויסנר הצליח לצאת מעניינים חמורים יותר מבלי שהקריירה הפוליטית שלו תיפגע (בכל זאת, האיש הורשע פעמיים בפלילים, גם אם אחת ההרשעות הומרה בביצוע עבודות לתועלת הציבור), אבל כאן הוא גרר את עיריית תל אביב לבוץ איתו. אם לרון חולדאי – שכידוע, היה מנהל בית ספר תל אביבי גדול בעברו – חשובים שמה הטוב של העירייה ועצמאותם של בתי הספר בעיר, עליו להעביר את ויסנר מתפקידו כסגן ראש העיר.

-=-

ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.


תגובות

  1. חבל כל כך שהאדם הזה במו ידיו הרס את סיכויי הירוקים (וגם התנועה הירוקה ועלה ירוק, שהציבור לא באמת מבדיל ביניהם) להכנס לכנסת. מצד שני, מזל גדול שהוא מעולם לא נבחר לכנסת ישראל, וכמו שהעניינים נראים, גם לא ייבחר.

  2. היר היר, כל מילה

  3. ויסנר לא הגיע מהמאדים, והוא אינו מיוחד. הוא תסמין אחד מתוך מליון של התבהמות, אבל כמובן יש לזכור: כשגבר אשכנזי לבן עושה זאת, זה סמכותני בריוני ו-"קצת מוגזם", כשאישה מזרחית עושה זאת, זו ברבריות ופרימיטיביות ושאר הדברים הקשורים.

  4. הוא הלך לה על הראש, יניב מתנצל-כפיים

  5. […] רועי רוטמן עם פוסט על מופע האימים של פאר ויסנר במהלך הבחירות האחרונות בבי"ס אליאנס בתל-אביב כולל […]

  6. […] רועי רוטמן עם פוסט על מופע האימים של פאר ויסנר במהלך הבחירות האחרונות בבי"ס אליאנס בתל-אביב כולל […]


כתיבת תגובה

קטגוריות