פורסם על ידי: רועי בר-און רוטמן | 19 באוגוסט 2011

מרחב מחיה 2

בעיצומה של המחאה החברתית הרוגשת-גועשת סביבנו – מחאה שהחלה, כזכור, במשבר מחירי השכירות בתל אביב – מוצא את עצמו בעל הבלוג, על אשתו וטפו, מתכונן במרץ למעבר דירה. המלאכה, כרגיל בנסיבות שכאלה, מרובה. הזמן, גם כרגיל בנסיבות שבאלה, מרובה קצת פחות. ולא רק הזמן חסר, גם ארגזים אינם גדלים על העצים וגם המקום בדירה החדשה אינו אינסופי. זו הסיבה שהחלטנו, זה בלב כבד וזו בלב קצת פחות כבד, לוותר, שוב, על חלק מספרינו. ומכיוון שלפני שמשאירים ספרים לטובת העוברים והשבים ברחוב יש לשאול האם מישהו מעוניין, אני שואל.

זו רשימת הספרים המיועדים למסירה. הם מחולקים לסקציית פרוזה, לסקציית עיון ולסקציית אלבומים. ב-31.8 בשעות הבוקר, הם יושלכו אחר כבוד לערימה בקרן הרחוב. עד אז, אתם יכולים לבחור. מכיוון ששקיפות היא חלק חשוב מההליך, אני מעדיף שתשאירו את בחירותיכם כתגובות לפוסט הזה. עם זאת, במידה ומישהו מכם חושב שיש לו סיבה טובה להתבייש בבחירתו, הוא יכול לפנות גם באימייל. הכלל הוא שכל הקודם זוכה.

-=-

פרוזה:

  • אורה אילת – המכתבים שלא כתבתי
  • אנטוניו לובו אנטואנש – הארורים
  • אנה אנקוויסט – יצירת המופת
  • אן אנרייט – המפגש
  • ג'ון באנוויל – תיק הראיות
  • ויליאם גולדינג – נפילה חופשית
  • ג'יין ג'וסקה – מופקרת
  • הנרי ג'יימס – פיתול כפול
  • סרגיי דובלטוב – אנחנו ושכמותנו / בארץ ניכר
  • ג'רארד דונובן – ג'וליוס וינסום
  • מארק האדון – המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה
  • גיל הראבן – לב מתעורר
  • לידיה ז'ורז' – הרוח שורקת בעגורנים
  • אלון חילו- אחוזת דג'אני
  • פול טורדיי – דיג סלמונים בתימן
  • מרסל מרינג – בבל
  • רוברט סילברברג – על פני מיליארד שנה
  • הלן סימפסון – כן, בטח, מה שתגידי
  • ליאונרדו פדורה – אדיוס, המינגוויי
  • אדגר אלן פו – סיפורי מסתורין ופנטסיה
  • אשר קרביץ – קלמן קימרלינג חוקר פרטי, בעזרת השם
  • דיוויד קרצר – חטיפתו של אדגרדו מורטרה
עיון:
  • ג'יימס גליק – כאוס
  • ארנה קזין – על הנוחות
  • קולנוע וזיכרון – יחסים מסוכנים? (עורכים: חיים בראשית, שלמה זנד, משה צימרמן)
  • משה צימרמן – חור במצלמה, עיונים בקולנוע הישראלי
  • אניטה שפירא – משפט אייכמן, דברים שרואים מכאן לא רואים משם
  • אנטישמיות ותנועות קיצוניות בעולם (עורכים: דינה פורת, רפאל ואגו, רוני שטאובר)
  • קארן ארמסטרונג – ההיסטוריה של אלוהים
  • יעקב ברנאי –  שבתאות
  • צדיק ועדה, היבטים היסטוריים וחברתיים בחקר החסידות (עורך: דוד אסף).
  • משה רוסמן – הבעש"ט מחדש החסידות
  • יהודה גוטהלף – לאומיות ובין לאומיות
  • יגאל ידין – בר-כוכבא
  • יהודית תידור באומל – גיבורים למופת
  • תהילה עופר וזאב עופר – חביבה
  • פנחס גוברין – צו קריאה תש"ח
  • גדעון שמעוני – האידיאולוגיה הציונית
  • אביעזר גילן – מלחמת העצמאות
  • ד"ר יצחק מאור – התנועה הצינית ברוסיה
  • אביבה חלמיש – אקסודוס
  • משה דיין – אבני דרך
  • ישראל קלויזנר – תולדות הציונות – ביבליוגרפיה
  • חיים וייצמן – מסה ומעש
  • יורם שפטל – פרשת דמיאניוק
  • איסר הראל – הבית ברחוב גריבלדי
  • נורמן כוהן – הכשר לרצח עם
  • הרש סמולאר – יהודים סוביטיים מאחורי גדרות הגיטו.
  • אריה קמר – דיני הפקעת מקרקעין (מהדורה חמישית)
  • אמנון רובינשטיין – המשפט הקונסטיטוציוני של מדינת ישראל, כרך ב'.
  • Conrad Schirkauer – A Brief History of Chinese Civilization
  • גיליונות ו'-כ"ג של כתב העת "הציונות" בהוצאת אוניברסיטת ת"א (להוציא גיליונות י"ד, ט"ז, כ', כ"א).
  • גיליונות 1-6 של כתב העת "ישראל" בהוצאת זמורה ביתן
  • גיליון 7 של כתב העת "כיוונים חדשים"
  • כרכים מח(2) ו-מט(1) של כתב העת "הפרקליט" בהוצאת לשכת עורכי הדין.
  • כרך ז חוברת 2 של כתב העת "משפט וממשל" בהוצאת הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה.
אלבומים:
  • Life Nature Library – The Universe
  • נשיונל ג'יאוגרפיק סוסייטי – פלאי תבל
  • המיתולוגיה של עמי העולם (עורך: רוי ויליס)
  • The Ancient and Healing Art of Chinese Herbalism
  • Land of the Dragon – Chinese Myth
-=-
אה, ויש גם את עניין המקרר. גם הוא לא עובר איתנו דירה. מישהו מחפש מקרר של וייט-ווסטינגהאוס בנפח 250 ליטר עם מקפיא של 75 ליטר? רק 350 ש"ח. בעל הבית השתגע.
-=-
ומלבד זאת אני סבור שיש להפיל את ממשלתו של בנימין נתניהו.

תגובות

  1. אני אשמח לקבל את על פני מיליארד שנה.
    בהצלחה עם המעבר.

  2. נשיונל גאוגרפיק. היקום של לייף. מיתולוגיה סינית. אני והאלבומים נהיה חברים טובים.

  3. אנה אנקוויסט ואן אנרייט, בבקשה.
    ואם יהיה לכם זמן וישארו ספרים, בימי חמישי האחרונים של כל חודש יש שוק קח תן בחנויות הספרים העצמאיות של עירנו.

  4. אניטה שפירא, קולנוע וזכרון.
    ארנה קזין זה הספר על קניונים ומרחב עירוני, קטן ש/ל, או אחר?

    וגם, נראה לי שהצורה הנכונה יותר היא טפתו, אבל רק התעוררתי

  5. הזמנותיכם נרשמו.

    הגר – http://www.text.org.il/index.php?book=0804062

    • יופי, רוצה, אין לי אותו.
      סורי, גדי

  6. אבקש את:

    ויליאם גולדינג – נפילה חופשית
    •ג'יימס גליק – כאוס
    •רוברט סילברברג – על פני מיליארד שנה
    •קארן ארמסטרונג – ההיסטוריה של אלוהים

    כולם, או חלקם אם כולם זה חזירי מדי

    • אור,
      הרשמתך נזמנה. להוציא הסילברברג, שליאור הזמין לפניך, כולם שלך.

      עירא – שלך.

  7. דיבס על אדגר אלן פו, משה צימרמן. איפה אוספים?

  8. קלמן קימרלינג,על הנוחות

    • ערס פואטי, קלמן קימרלינג שלך. הגר הביעה עניין בארנה קזין, ואם תחליט לממשו יש לה קדימות. אם לא, הוא שלך.

  9. אשמח לקבל את הבית ברחוב גריבלדי, או לפחות את הספר הקרוי באותו שם

  10. הייתי מבקשת את "על הנוחות", אבל לאור העובדה שאני שוקלת להיפטר בקרוב מהמון ספרים בעצמי, נראה לי שזה יפספס את הפואנטה קצת. S-:

    • שרון, ממילא הגר מקבלת אותו. את מכירה אותה, אז תוכלי לשאול אותו ממנה. אני בטוח שהיא לא תתנגד.

  11. תרשום אותי למארק האדון – המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה. תודה

  12. הי!!!!לאן?מתי?מדוע?והעניין חמדני יותר-נשמח לאסוף את אחוזת דג'אני,ואת ספרו של אשר קרביץ

    • שחר,
      חוזרים לצ'כונה. ארלוזורוב/שלמה המלך.
      ולענייננו – את מקבלת את אחוזת דג'אני, אבל האשר קרביץ כבר הוזמן על ידי ערס פואטי.

  13. אשמח לקבל את המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה, אחוזת דג'אני, וכן, בטח, מה שתגידי.

    מתי ואיפה לבוא לקחת?

    • שיר-דמע,
      המקרה המוזר ואחוזת דג'אני נתפסו בידי אחרים, אבל ההלן סימפסון שלך.

  14. המחשבה על גליונות הפרקליט מושלכים כך סתם בקרן רחוב, מהפכת לי את הבטן. ובכל זאת, מוותרת:)

    • גליה, במקום בו משליכים פרקליטים, שם ישליכו גם בני אדם.

  15. אני מאוד מרוצה מהביקוש.

    תיאומי איסוף כלליים:
    אני גר לא רחוק מנורדאו/אבן-גבירול. אפשר לתאם איתי במייל הגעה ואיסוף (תסלחו לי, אבל מספר הטלפון שלי לא יופיע כאן). כמובן, מי מכם שיש לו כבר את מספר הטלפון שלי יכול ישר להתקשר ולדלג על המייל.

    וכמה הערות אד-הומינם:
    הגראף, אותך אני כנראה אפגוש ביום ראשון. תבואי עם תיק.
    זאפודית, באותו יום ראשון, אני יכול לעבור בסנטר עם חלקך בשלל. אם את בעבודה, אחלה (ואם לא, אני יכול להשאיר לך את זה שם לאיסוף מאוחר יותר).
    ערס פואטי, אתה מתבקש לתאם עם מיכאל איסוף משותף, במהלכו נשיר שירי הלל למנצ'סטר יונייטד.
    אייל, אתה ממילא באזור שלי אחרי הטוויטסל (שאליו לא אגיע מפאת אריזות). אני חושב שזה לא רעיון רע לנצל את זה.
    אור, אתה עובד מטר ממני. אני בטוח שנסתדר.

    • יען יקר, אתה לא מעודכן. עברתי לעבוד בנוה צדק… נצטרך לתאם בדרך אחרת.

  16. לא ידעתי שהיתה תנועה צינית ברוסיה. בטח סטלין חיסל אותם. אף פעם לא היה לו חוש הומור.

    • יובל, יש דווקא טענות שסטלין היה מאוד מצחיק – http://mitzidlaw.blogspot.com/2010/08/blog-post_19.html. ושים לב, יש שם קישור לפוסט נוסף שעוסק באיש ומבהיר שחוש הומור באמת לא היה חסר לו.

      (מעניין אם זה המקום לציין שהרושם שהתפתח אצלי הוא שאהוד ברק ואביגדור ליברמן הם אנשים שבאמת ובתמים ניחנו בחוש הומור לא בלתי מפותח).

  17. עאני מבין שזו בעצם סיבת המעבר לא?

    • אור, בהחלט. למען עתיד ילדינו.

  18. אשמח לקחת את שני האלבומים שנשארו, ההרבליזם הסיני והמיתולוגיה של עמי העולם.
    רוב תודות יען יקר 🙂

    • קצה, הם שלך. תתחדשי.

  19. zaphodit :

    יען יקר, אתה לא מעודכן. עברתי לעבוד בנוה צדק… נצטרך לתאם בדרך אחרת.

    זפודית, לא תהיה ברירה. תצטרכי לשלוח מייל 🙂

  20. אקסודוס והארורים אלי, תודה:)

    • ליאו, אקסודוס והארורים שלך.

  21. אין אף קופץ על הספר של יורם שפטל? אתה צריך לברור מחדש את קוראיך.

  22. למען השקיפות: אני רוצה את ג'ון בנוויל, תיק הראיות.

    • אריאלה רביב אממת!!!11, ג'ון באנוויל שלך. תבלי.

  23. אני מזמין את הספרים הבאים:
    אנטישמיות ותנועות קיצוניות בעולם.
    הכשר לרצח עם
    יהודים סובייטים מאחורי גדרות הגיטו
    A brief history of chinese civilization

    אם זו התנפלות, אני יכול לצמצם.
    תודה

    • שחר, כל המרבה הרי זה משובח. זכית בכולם.

  24. אני רק שאלה: האם "פיתול כפול" של הנרי ג'יימס נוראי בתרגום כפי שהוא נוראי במקור? ומי מכם עשה את הצעד המגונה ואשכרה רכש אותו?
    (למען הסר ספק: אני לא מעוניינת בספר, ואחרי הפרו"ס שכתבתי עליו, אלא אם ישלמו לי על כך לא אתקרב אליו שוב בחיי)

    • כנראה שכן. לא הצלחתי לצלוח אותו.

  25. פעם כשמצאתי את עצמי במצב דומה בנסיבות מצערות (אמא שלי נפטרה) פשוט הלכתי לספרייה העירונית הקרובה ונתתי להם הכל, הם היו אסירי תודה.

  26. טוב נו אני אשחרר תכם מעוד כמה:
    יורם שפטל – פרשת דמיאניוק
    אורה אילת – המכתבים שלא כתבתי
    ג'יין ג'וסקה – מופקרת
    דיוויד קרצר – חטיפתו של אדגרדו מורטרה
    3>

    • ליאו, שלך. מתי את באה לקחת?
      וכל השאר – מתי אתם באים לקחת?

  27. אני כזה קיוויתי שתשלח לי שעה וכתובת, או לפחות טלפון, איך אני יכול לדעת חד צדדית?

    • עירא, בתיבת המייל הקרובה למקום מגוריך. אני מקווה, לפחות. אני חי מהפרטים שאתה משאיר.

  28. אני היום בת"א אני אדבר איתך כשתגמר לי פגישה?

  29. אנחנו ושכמותנו / בארץ ניכר

    •צדיק ועדה, היבטים היסטוריים וחברתיים בחקר החסידות (עורך: דוד אסף).
    •משה רוסמן – הבעש"ט מחדש החסידות
    התנועה הציונית ברוסיה

    תודה
    רמי אקח מהדירה החדשה

    • רמי, הם שלך.
      אני מוחק את תגובתך הקודמת, על מנת לא לחשוף את כל העולם ואת גוגל למספר הטלפון שלך.

  30. קודם כל סחתין על היוזמה.
    הייתי שמח לקבל את:

    ג'רארד דונובן – ג'וליוס וינסום
    יעקב ברנאי – שבתאות
    צדיק ועדה, היבטים היסטוריים וחברתיים בחקר החסידות (עורך: דוד אסף).
    משה רוסמן – הבעש"ט מחדש החסידות
    יגאל ידין – בר-כוכבא

    אני מקווה שאני לא מגזים, אם כן – רק תגיד ואקצר את הרשימה.

    • אסף,
      "צדיק ועדה" ו"הבעש"ט מחדש החסידות" הוזמנו כבר על ידי רמי. שלושת הספרים האחרים – שלך.


כתיבת תגובה

קטגוריות